اپل تا سال 2025 فقط از کبالت بازیافتی در باتری های محصولات استفاده می کند

اپل تا سال 2025 فقط از کبالت بازیافتی در باتری های محصولات استفاده می کند

یک چهارم کل کبالت مورد استفاده در محصولات اپل در سال 2022 از مواد بازیافتی تهیه شده است. (نمایندگی)

اپل روز پنجشنبه اعلام کرد که تا سال 2025 تنها از کبالت بازیافتی در باتری‌ها استفاده می‌کند تا بخشی از تلاش‌های خود برای خنثی‌سازی کربن تمام محصولات خود تا پایان این دهه باشد.

این شرکت گفت که آهنرباها در دستگاه های اپل از عناصر خاکی کمیاب بازیافتی استفاده می کنند و بردهای مدار چاپی طراحی شده داخلی از لحیم کاری قلع بازیافتی و آبکاری طلا استفاده می کنند.

اپل تلاش می کند تا سال 2030 در کل زنجیره تامین خود و چرخه عمر هر محصول، کربن خنثی شود. همچنین در روز سه شنبه، تعهد مالی خود را به صندوقی که دو سال پیش برای سرمایه گذاری در پروژه هایی که کربن را از جو ایجاد کرده بود دو برابر کرد. .

در گذشته، چندین شرکت فناوری متهم شده بودند که در مرگ کودکانی در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) که مجبور به استخراج کبالت، یک ماده حیاتی در باتری‌های مورد استفاده در اکثر لوازم الکترونیکی مصرفی، هستند، متهم شده‌اند.

بیشتر کبالت به عنوان محصول جانبی استخراج مس یا نیکل تولید می شود، اما معدنچیان صنعتگر در جنوب کنگو از ذخایر نزدیک سطح که سرشار از کبالت هستند بهره برداری می کنند.

اپل گفت که یک چهارم کل کبالت مورد استفاده در محصولات اپل از مواد بازیافتی در سال 2022 تهیه شده است که نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

اکنون بیش از دو سوم کل آلومینیوم، تقریباً سه چهارم خاک‌های کمیاب و بیش از 95 درصد از کل تنگستن محصولات خود را از مواد بازیافتی تامین می‌کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)