اولین زن سعودی به فضا رفت – اخبار RT World

فالکون 9 با موفقیت در یک ماموریت خصوصی حامل فضانوردان سعودی و آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی منفجر شد.

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس روز یکشنبه با موفقیت از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ماموریتی از سوی شرکت اکسیوم اسپیس مستقر در هیوستون پرتاب شد. همچنین اولین زن سعودی را حمل کرد که به کیهان سفر کرد.

این ماموریت که Ax-2 نام دارد، دومین ماموریت خصوصی Axiom است که به ایستگاه فضایی بین المللی می رود. این شرکت از فضاپیمای دراگون SpaceX به نام Freedom برای حمل خدمه و Falcon 9 برای انتقال آن از جو زمین استفاده کرد.

اندکی پس از پرتاب، مرحله اول موشک فالکون 9 با موفقیت در منطقه فرود-1 اسپیس ایکس سوخت و سوزانده شد و حدود هفت دقیقه و 45 ثانیه پس از پرتاب به سلامت فرود آمد.

سپس اژدها حدود 12 دقیقه پس از بلند شدن از استیج بالایی فالکون 9 جدا شد و به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت تا یک باراندازی را که برای دوشنبه برنامه ریزی شده بود انجام دهد.

Aboard Freedom اولین دو شهروند عربستان سعودی هستند که به ISS سفر می کنند، از جمله محقق سلول های بنیادی Rayanah Barnawi – اولین زن سعودی که تا کنون وارد فضا شده است. تاجر جان شوفنر که به عنوان خلبان ماموریت به Ax-2 ملحق می شود، هزینه سفر را از جیب خود پرداخت کرد.


اولین بلاک باستر فیلمبرداری شده در فضایی در سینماها نمایش داده شد

فرمانده ماموریت پگی ویتسون است – فضانورد سابق ناسا که 665 روز را در طول دوران حرفه ای خود در فضا گذرانده است، بیش از هر آمریکایی یا هر زن دیگری، و همچنین اولین زنی بود که به عنوان فرمانده در ISS خدمت کرد. او در حال حاضر به عنوان مدیر پروازهای فضایی انسانی Axiom کار می کند.

انتظار می‌رود که خدمه چهار نفره هشت روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کنند و در کنار هفت فضانوردی که در حال حاضر در آنجا اقامت دارند، زندگی و کار کنند. آنها همچنین تحقیقات مستقلی را انجام خواهند داد، از جمله در مورد چگونگی واکنش افرادی که تحت آموزش های دقیق قرار نگرفته اند، در اولین آشنایی با میکروگرانش.

Axiom برنامه‌هایی را برای توسعه بیشتر پروازهای فضایی تجاری‌سازی شده و حتی راه‌اندازی ایستگاه فضایی خصوصی شناور خود تا پایان دهه اعلام کرده است. انتظار می رود اولین ماژول این ایستگاه آینده در سال آینده به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود و سه قطعه دیگر تا پایان سال 2027 دنبال شود.