دهکده ای در سوئیس به دلیل ترس از رانش سنگ باید تخلیه شود

دهکده ای در سوئیس به دلیل ترس از رانش سنگ باید تخلیه شود

روستای برینز تا روز جمعه برای تخلیه فرصت داده شده است.

پس از هشدار زمین‌شناسان در روز سه‌شنبه مبنی بر اینکه ممکن است توده بزرگی از صخره‌ها در بالای سرشان فرو بریزند، به روستایی در سوئیس گفته شد که تخلیه شود. نیویورک تایم (اکنون). روستای برینز 85 نفر جمعیت دارد و تا روز جمعه فرصت تخلیه داده شده است. پایش زمین‌شناسی منطقه از سال 2017 آغاز شد، اما در هفته‌های اخیر، کارشناسان شاهد افزایش سرعت حرکت در بیش از 70 میلیون فوت مکعب خاک و سنگ‌هایی بودند که قسمت‌هایی از کوه را تشکیل می‌دهند که امکان ریزش وجود دارد.

پیتر بایر، فرماندار منطقه، روز سه شنبه به روستاییان آسیب دیده گفت: «به وضوح وضعیت دشواری است، اما ما برای این کار آماده و آموزش دیده ایم.

آقای بایر در این رویداد اجتماعی گفت: «حتی اگر امیدوار بودیم چیزی که برای آن تمرین می‌کردیم هرگز محقق نشود».

استفان اشنایدر، یکی از مهندسان مسئول نظارت بر لغزش سنگ، در همان رویداد گفت که کوه می تواند هر لحظه پایین بیاید، اما آنها نمی توانند به طور کامل پیش بینی کنند که چه اتفاقی می افتد.

در حالی که محتمل ترین سناریو رانش سنگ است، آقای اشنایدر گفت که احتمال دیگر این است که کل سمت کوه در یک جریان طولانی مانند “عسل چسبناک” پایین بیاید.

او گفت CNN که “حداکثر 2 میلیون متر مکعب سنگ در 7 تا 24 روز آینده فرو می ریزد یا می لغزد”.

کارشناسانی مانند ربکا دل، محقق دانشگاه کمبریج، می‌گویند که چنین رویدادی ممکن است ناشی از ذوب یخچال‌های طبیعی در کوه‌های آلپ باشد که ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

او گفت: “این ذوب ممکن است دامنه های کوه بالای شهرها و روستاها را بی ثبات کند. اگر یک شیب بیش از حد ناپایدار شود، ممکن است حوادثی مانند رانش سنگ رخ دهد.” CNN.