دادگاه عالی پاکستان به آژانس رسیدگی می کند

عمران خان را ظرف 1 ساعت به دادگاه بیاورید: دادگاه عالی پاکستان به آژانس تحقیقاتی

این آژانس با دستگیری عمران خان از محل دادگاه مرتکب “توهین به دادگاه” شد

اسلام آباد:

دادگاه عالی پاکستان به ناظر مبارزه با فساد دستور داد تا عمران خان نخست وزیر سابق را ظرف یک ساعت معرفی کند زیرا مشاهده کرد که این آژانس با ورود به محوطه دادگاه و دستگیری او بدون اجازه مدیر ثبت دادگاه مرتکب “توهین به دادگاه” شده است.

این دستورالعمل توسط یک دادگاه سه نفره متشکل از عمر عطابندیال رئیس دادگستری پاکستان، قاضی محمد علی مظهر و قاضی اطهر منالله صادر شد که درخواست رئیس تحریک انصاف پاکستان در مورد دستگیری وی در پرونده القادر تراست را در تاریخ 1396/06/13 مورد رسیدگی قرار داد. سهشنبه.

در جریان جلسه دادگاه از نحوه دستگیری عمران خان 70 ساله از محل دادگاه عالی اسلام آباد که برای یک پرونده از لاهور آمده بود، ابراز خشم کرد.

دادگاه به NAB دستور داد تا عمران خان را تا ساعت 4:30 بعدازظهر (به وقت محلی) که دادگاه مجدداً تشکیل جلسه می دهد، تولید کند.

در ابتدای جلسه، بندیال رئیس دادگستری پرسید که چگونه می توان یک فرد را از محوطه دادگاه بازداشت کرد؟ قاضی مینالله مشاهده کرد که عمران خان واقعاً وارد محوطه دادگاه شده است. “چگونه می توان از کسی حق عدالت را سلب کرد؟” او درخواست کرد.

دادگاه همچنین مشاهده کرد که هیچ کس را نمی توان از دادگاه بدون اجازه سردفتر دادگاه دستگیر کرد. همچنین مشاهده کرد که بازداشت به منزله انکار دسترسی به عدالت بدون ترس و تهدید است که حق هر شهروندی است.

همچنین گفته شده است که ورود به محوطه دادگاه به معنای تسلیم شدن به دادگاه و چگونگی دستگیری فرد پس از تسلیم است. “اگر فردی تسلیم دادگاه شد، پس دستگیری آنها چه معنایی دارد؟” رئیس دادگستری گفت.

حمید خان، وکیل عمران خان به دادگاه اطلاع داد که موکلش به دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) مراجعه کرده و به دنبال وثیقه پیش از بازداشت بوده است اما توسط تکاوران شبه نظامی دستگیر شده است.

این وکیل گفت: رنجرها با عمران خان بدرفتاری کردند و او را دستگیر کردند.

دادگاه همچنین از ورود حدود 90 تا 100 پرسنل رنجرز به دادگاه برای دستگیری عمران خان یادداشت کرد. “اگر 90 نفر وارد دادگاه شوند چه حیثیتی برای دادگاه باقی می ماند؟ چگونه می توان هر فردی را از محوطه دادگاه دستگیر کرد؟” رئیس دادگستری پرسید.

باندیال رئیس دادگستری همچنین در این مورد مشاهده کرد که دفتر ملی پاسخگویی مرتکب “اهانت به دادگاه” شده است. او گفت: “آنها باید قبل از دستگیری از سردفتر دادگاه اجازه می گرفتند. کارکنان دادگاه نیز مورد آزار قرار گرفتند.”

عمران خان روز سه شنبه از دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد و دادگاه حسابرسی روز چهارشنبه او را در ارتباط با پرونده القادر تراست به مدت هشت روز به دفتر حسابرسی ملی تحویل داد.

نخست‌وزیر سابق روز چهارشنبه به دادگاه عالی مراجعه کرد تا حکم بازداشت خود در تاریخ 1 مه NAB را کنار بگذارد و تصمیم دادگاه عالی اسلام‌آباد برای اعلام “غیرقانونی” بازداشت را به چالش بکشد.

پیش از این، IHC با ابراز خشم از نحوه دستگیری عمران خان، ساعاتی پس از بیرون راندن عمران خان، دستگیری او را تایید کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)