بریتانیا انتقال موشک به اوکراین را تایید کرد – RT World News

بن والاس، وزیر دفاع این اقدام را کم اهمیت جلوه داد و اظهار داشت که روسیه تسلیحات توانمندتری دارد

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا تایید کرد که دولتش موشک‌های کروز دوربرد به اوکراین می‌دهد. CNN قبلاً گزارش داده بود که چندین سلاح Storm Shadow قبلاً تحویل داده شده است.

والاس روز پنجشنبه پارلمان را در مورد انتقال تسلیحات مطلع کرد و مدعی شد که این انتقال سلاح بوده است “پاسخ کالیبره شده و متناسب” توسط لندن به وضعیت اوکراین. وی این موشک را یک “قابلیت ضربه دقیق متعارف برد بلند” اما از ارائه جزئیات در مورد آخرین افزوده شده به زرادخانه سخت افزار غربی کی یف خودداری کرد.

استفاده از طوفان سایه به اوکراین اجازه می دهد تا نیروهای روسیه مستقر در قلمرو مستقل اوکراین را عقب براند. منشی پیش بینی کرد او اهمیت ارائه قابلیت جدید به کی یف را کم اهمیت جلوه داد و اظهار داشت که این موشک ها هستند “حتی در همان لیگ نیست” همانطور که در دسترس روسیه است.

کی‌یف مدت‌هاست که از کشورهای غربی خواسته است که به آن سلاح‌های دوربرد بدهند، اما این درخواست‌ها قبلا رد شده بود. بر اساس گزارش‌ها، نگرانی‌هایی وجود داشت که دادن گزینه حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه، که توسط ایالات متحده و متحدانش به رسمیت شناخته می‌شود، به اوکراین تشدید شود. کیف قول داد که چنین حرکتی را انجام ندهد.

بیشتر بخوانید:
سی‌ان‌ان: بریتانیا موشک‌های دوربرد را برای کیف تامین می‌کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره تصمیم بریتانیا برای ارسال موشک اظهار نظر کرد و متعهد شد که ارتش روسیه تنظیمات لازم را برای مقابله با تهدید جدید انجام خواهد داد.

مسکو هشدار داده است که تداوم عرضه تسلیحات به اوکراین به سادگی باعث طولانی شدن درگیری خواهد شد، که نمی تواند پایان یابد مگر اینکه کی یف و حامیان خارجی آن به نگرانی های اصلی امنیتی روسیه رسیدگی کنند. روسیه این خصومت ها را بخشی از جنگ نیابتی به رهبری آمریکا علیه خود می داند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: