دفاع وزیر فرانسوی از صحنه جنس آمیخته – RT World News

چندین رسانه روز دوشنبه گزارش دادند که مردم فرانسه بی‌رحمانه برونو لومر وزیر دارایی را به خاطر صحنه‌ی جنسی وحشتناک رمان جدیدش مورد تمسخر قرار می‌دهند. با کاهش رتبه اعتباری فرانسه و ادامه اعتراض هزاران نفر به اقدامات ریاضتی، لومر از نوشته خود به عنوان کاری که برای آن انجام داده است دفاع کرد. “تعادل شخصی.”

لومر از سال 2017 وزیر دارایی امانوئل ماکرون رئیس جمهور آمریکا بوده است و به طور گسترده به عنوان چهره عمومی اصلاحات حقوق بازنشستگی که ماکرون در ماه گذشته انجام داد، شناخته می شود. اعتراضات علیه این اقدام در ماه مارس آغاز شد و گهگاه به خشونت تبدیل شد. این ناآرامی ها به کاهش رتبه اعتبار فرانسه در هفته گذشته توسط آژانس رتبه بندی فیچ کمک کرده است.

این اعلامیه تنها چند ساعت پس از اعلام لومر منتشر شد منتشر شده آخرین رمان او، “Fugue americaine” (فوگ آمریکایی)، پنجمین رمان او در دوران ریاست جمهوری و دوازدهمین رمان در کل. وزیر دارایی، همانطور که مشخص است، در اوقات فراغت خود نویسنده ای پرکار است.

یک صفحه از کتاب در آخر هفته بدنام شد و در رسانه های اجتماعی با توهین های مختلف به نویسنده در فضای مجازی پخش شد. این صحنه یکی از قهرمانان رمان به نام اسکار ورتایمر را در یک کنش جنسی با زنی به نام جولیا در سفر به کوبا نشان می دهد. “فریاد زدن کلماتی که ابتدایی ترین نجابت من را از نوشتن در این وقایع یک فاجعه پیش بینی شده منع می کند.” طبق یک ترجمه غیر رسمی خبرگزاری فرانسه آن را به عنوان یک “گذری بی‌نفس وابسته به عشق شهوانی.”

در حالی که برخی لومر را به خاطر نثر ارغوانی مورد انتقاد قرار می دادند، برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که آیا تمایلات ادبی او مانع از انجام کار واقعی او شده است یا خیر. وزیر دارایی نباید داشته باشد “یک دقیقه، یک ساعت، یک هفته از وقت خود را به نوشتن کتاب اختصاص دهد” در حالی که مردم فرانسه در تلاش بودند تا با تورم کنار بیایند، فرانسوا رافن، نماینده اپوزیسیون از La France Insoumise استدلال کرده است.

ماه گذشته، مارلن شیاپا، همکار لومر، با ژست گرفتن برای نسخه فرانسوی Playboy خشم الیزابت بورن نخست‌وزیر را برانگیخت – البته بیشتر لباس پوشیده و به عنوان بخشی از مصاحبه‌ای درباره مسائل جدی اجتماعی. شیاپا خود نویسنده ای پرکار است و بیش از 28 رمان و مقاله منتشر کرده است که برخی از آنها از نام مستعار ماری مینلی استفاده می کنند.

بنا بر گزارش ها، بورن با شیاپا تماس گرفت تا این موضوع را به او بگوید “به خصوص در این زمان اصلا مناسب نبود.”


شماره پلی بوی وزیر فرانسه به فروش رفت

لومر اصرار داشت که مشکلی برای انجام کارش و اغراق در تمایلات ادبی خود ندارد. “اگر فقط سیاست وجود داشت – بدون آزادی که آفرینش ادبی و رمانتیک می دهد – سیاست کافی نبود.” او هفته گذشته در مصاحبه ای به خبرگزاری فرانسه گفت.

در ادامه بیانیه ارسال شده لومر در توییتر گفت که نوشتن به او کمک کرد تا از آن مراقبت کند “تعادل شخصی” و این بود “نیازی که ارزش آن را دارد که زود بیدار شوید، دیر به رختخواب بروید و تعطیلات آخر هفته و تعطیلات را به آن اختصاص دهید.”

“بعضی از مردم به موزه ها، سینماها، کنسرت ها، فوتبال می روند. برخی دیگر به باغبانی یا پیاده روی می روند. در مورد من، من می نویسم.” او گفت.

مردم فرانسه تحت تأثیر قرار نگرفتند. از روز دوشنبه، “Fugue americane” در آمازون فرانسه رتبه 1.4 ستاره داشت، با بیش از 90٪ نظرات منفی.