ایالات متحده از 11 می به دستور واکسن کووید-19 برای مسافران خارجی پایان می دهد

ایالات متحده از 11 می به دستور واکسن کووید-19 برای مسافران خارجی پایان می دهد

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کووید-19 نیز در 11 می در ایالات متحده پایان می یابد.

واشنگتن:

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که در 11 مه الزامات واکسن برای مسافران به ایالات متحده و برای کارمندان دولت در بزرگترین اقتصاد جهان پایان می یابد.

“امروز، ما اعلام می کنیم که دولت به الزامات واکسن کووید-19 برای کارمندان فدرال، پیمانکاران فدرال، و مسافران هوایی بین المللی در پایان روز در 11 مه، همان روزی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی Covid-19 پایان می یابد، پایان می دهد. ” در بیانیه ای آمده است.

بیش از یک میلیون نفر بر اثر کووید-19 در ایالات متحده جان خود را از دست دادند. با این حال، کاخ سفید خاطرنشان کرد که همه گیری همه گیر متوقف شده است و منجر به برداشتن محدودیت های دولت از زمانی شد که این بیماری کل جوامع را ویران می کرد و باعث تعطیلی های فلج کننده اقتصادی می شد.

در بیانیه آمده است: “از ژانویه 2021، مرگ و میر ناشی از کووید-19 تا 95 درصد کاهش یافته است و بستری شدن در بیمارستان نزدیک به 91 درصد کاهش یافته است. در سطح جهانی، مرگ و میر ناشی از کووید-19 در پایین ترین سطح خود از زمان شروع همه گیری است.”

به گفته کاخ سفید، “الزامات واکسن واکسیناسیون را در سراسر کشور تقویت کرد و کمپین گسترده تر واکسیناسیون ما جان میلیون ها نفر را نجات داده است.”

در حالی که درخواست اثبات واکسیناسیون کووید برای خارجیانی که سوار پروازهای ایالات متحده می شوند منعکس کننده رویه بسیاری از کشورها بود، دستورات واکسیناسیون دولت داخلی باعث واکنش شدید سیاسی در داخل شد.

علاوه بر پایان دادن به قوانین واکسن، رئیس جمهور جو بایدن در آوریل اعلام کرد که رسماً خواستار پایان دادن به وضعیت اضطراری بهداشت ملی است که بیش از سه سال زیربنای یک سری اقدامات فوق العاده دولت بود.

اینها شامل بودجه هنگفت برای آزمایش و واکسیناسیون رایگان کووید در سراسر کشور بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)