ایالات متحده می گوید در حال حاضر برنامه ای برای اضافه کردن اعضای جدید به Quad ندارد

ایالات متحده می گوید در حال حاضر برنامه ای برای اضافه کردن اعضای جدید به Quad ندارد

Quad یک شبکه دیپلماتیک متشکل از 4 کشور است که متعهد به حمایت از یک هند و اقیانوس آرام باز و با ثبات است.

واشنگتن:

کاخ سفید پیش از اجلاس سران چهارگانه در استرالیا در اواخر این ماه گفته است که در حال حاضر برنامه ای برای اضافه کردن اعضای جدید به چهارگانه وجود ندارد.

رئیس دولت از کشورهای چهارگانه – نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون، نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا، نخست وزیر نارندرا مودی از هند و رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن – قرار است در 24 ژوئن در استرالیا دیدار کنند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: “کواد دو سال پیش تاسیس شد. Quad هنوز یک شراکت نسبتا جوان است. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اعضای جدید وجود ندارد.”

او گفت که اعضای چهارگانه توافق کرده‌اند که در حال حاضر روی تقویت بسیاری از نقاط قوت کواد تمرکز کنند.

او گفت: «با این حال، Quad از فرصت‌هایی برای همکاری با طیف گسترده‌ای از شرکای هند و اقیانوسیه، مانند شرکای هند و اقیانوسیه خود در زمینه آگاهی از حوزه دریایی، که در حال ارائه فناوری‌های پیشرفته آگاهی از حوزه دریایی در سراسر منطقه است، استقبال می‌کند.

“اجلاس 24 مه سیدنی فرصت های دیگری را برای شرکت چهارگانه برای مشارکت در سراسر منطقه در مورد آب و هوا، سلامت جهانی، زیرساخت ها و موارد دیگر به نمایش می گذارد. اولویت اصلی چهارگانه این است که اطمینان حاصل شود که در موقعیت مناسبی برای ارائه برای هند و اقیانوس آرام قرار دارد. و بنابراین. ژان پیر گفت، در حال حاضر صحبتی در مورد تمدید یا گسترش وجود ندارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)