دستگیری ها پس از آویزان شدن مجسمه ستاره فوتبال از روی پل – RT World News

این دستگیری ها دو روز پس از آن صورت می گیرد که وینیسیوس جونیور در جریان بازی جام حذفی اسپانیا هدف آزار نژادپرستانه قرار گرفت

پلیس اسپانیا چهار مرد را در ارتباط با حادثه ژانویه که در آن مجسمه وینیسیوس جونیور فوتبالیست رئال مادرید از روی پل مادرید آویزان شد، دستگیر کرد. این دستگیری ها تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که این برزیلی بارها در جریان بازی لیگ اسپانیا در روز یکشنبه مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت.

این چهار مرد بین 19 تا 24 ساله روز سه شنبه در مادرید دستگیر شدند و هستند “مظنون به جنایت نفرت برای آویزان کردن مانکن با پیراهن وینیسیوس از پل.” پلیس در بیانیه ای اعلام کرد. پلیس گفت که سه نفر از این افراد مظنون به عضویت در یک گروه هواداران افراطی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید هستند و قبلاً به عنوان خطر بالای خشونت شناسایی شده بودند.

تحقیقات انجام شده توسط پلیس از طریق شواهد جمع آوری شده، شاهدان و تحقیقات دیجیتال منبع باز، از جمله، به شناسایی چهار مرد مظنون به جنایت منجر شد. مقامات پایتخت اسپانیا روز سه شنبه اعلام کردند.

این دستگیری‌ها از حادثه 26 ژانویه نشات می‌گیرد که در آن یک مجسمه خام شبیه وینیسیوس و حاوی پیام بود. “مادرید از رئال متنفر است” قبل از مسابقه کوپا دل ری مقابل رقیب شهری اتلتیکو مادرید، از روی پلی نزدیک به مرکز تمرین رئال مادرید آویزان شد.


مجسمه آویزان ستاره فوتبال محکومیت را برانگیخت (عکس)

وینیسیوس که سیاه‌پوست است، در طول دو فصل گذشته در لالیگا اسپانیا بارها مورد هدف آزار نژادپرستانه قرار گرفته است، اگرچه اکثر پرونده‌ها پس از شکایت رسمی به مقامات، توسط دادستان رد شده است. او روز یکشنبه تهدید کرد که به تلافی تمسخر هواداران والنسیا از زمین خارج خواهد شد. از آن زمان باشگاه در واکنش به آنچه رئال مادرید نامیده بود، یکی از هوادارانش را مادام العمر محروم کرد “نفرت از جنایت.”

این فوتبالیست برزیلی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شناخته می شود، پس از حادثه روز یکشنبه مورد حمایت چندین چهره در سراسر جهان قرار گرفت. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل که به طور گسترده با نام لولا شناخته می شود، روز دوشنبه گفت ما نمی توانیم اجازه دهیم فاشیسم و ​​نژادپرستی بر استادیوم های فوتبال مسلط شوند. وینیسیوس از رهبری فوتبال اسپانیا خواسته است که در برخورد با مسائل نژادپرستی در بازی، موضع سخت گیرانه تری اتخاذ کنند.

طعنه نژادی مدتی است که در فوتبال اروپا موضوعی داغ بوده است. در ماه فوریه، وینیسیوس از طرفداران مایورکا در طول یک بازی مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت. در نتیجه باشگاه عضویت یکی از هواداران را به مدت سه سال لغو کرد. لیگ اسپانیا همچنین مجبور شده است به موارد مشابهی از بازیکنانی که در فصول اخیر مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته اند، رسیدگی کند، از جمله موکتار دیاخابی از والنسیا، ایناکی ویلیامز از بیلبائو و دنی آلوز، مدافع سابق بارسلونا.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: