خانواده سلطنتی بریتانیا درخواست برای بازگرداندن بقایای شاهزاده اتیوپی را رد کردند

خانواده سلطنتی بریتانیا درخواست برای بازگرداندن بقایای شاهزاده اتیوپی را رد کردند

رهبران اتیوپی پیشتر از خانواده سلطنتی بریتانیا درخواست کرده بودند که اجساد او بازگردانده شود. (فایل)

لندن:

کاخ باکینگهام روز سه شنبه اعلام کرد که درخواست خانواده یک شاهزاده اتیوپیایی قرن نوزدهم برای بازگرداندن بقایای او را رد کرده است.

شاهزاده Alemayehu در سن هفت سالگی توسط ارتش بریتانیا دستگیر شد و در سال 1868 به انگلستان برده شد و پس از مرگ مادرش در مسیر به عنوان یتیم به آنجا رسید.

او یک دهه بعد را در بریتانیا گذراند و ملکه ویکتوریا با مهربانی به او نگاه کرد، ملکه ویکتوریا قبل از مرگش در سن 18 سالگی در سال 1879 به دلیل ذات الریه مقدمات تحصیل او را فراهم کرد.

بنا به درخواست گزارش شده ملکه ویکتوریا، او در دخمه های کلیسای کوچک سنت جورج در قلعه ویندزور، اقامتگاه سلطنتی در غرب لندن، دفن شد.

رهبران اتیوپی قبلاً از خانواده سلطنتی بریتانیا درخواست کرده بودند که جسد وی به کشورش بازگردانده شود و خانواده وی اخیراً به بی بی سی گفته اند که آنها نیز درخواست بازگرداندن او را داشته اند.

فاسیل میناس، یکی از نوادگان او، به رادیو تلویزیون بریتانیا گفت: «ما می‌خواهیم بقایای او را به‌عنوان یک خانواده و به‌عنوان اتیوپیایی بازگردانیم، زیرا این کشوری نیست که او در آن متولد شده است».

او گفت: «درست نبود» که شاهزاده در بریتانیا به خاک سپرده شود.

اما کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که متاسف است که به دلیل نیاز به “حفظ کرامت” دیگرانی که در کلیسای دفن شده‌اند، موافقت با این درخواست ممکن نبوده است.

در این بیانیه آمده است: «رئیس و کانون های ویندزور نسبت به لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شاهزاده آلمایهو بسیار حساس هستند.

با این حال، به آنها توصیه شده است که امکان نبش قبر بدون ایجاد مزاحمت در محل استراحت تعداد قابل توجهی از افراد دیگر در مجاورت وجود ندارد.

این بیانیه می افزاید که مقامات در سال های اخیر به درخواست های هیئت های اتیوپی برای بازدید از سنت جورج پاسخ داده اند و “به این کار ادامه خواهند داد”.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)