مجسمه خواهر نیودیتا در اول جولای در ویمبلدون بریتانیا رونمایی می شود

مجسمه خواهر نیودیتا در اول جولای در ویمبلدون بریتانیا رونمایی می شود

او نقشی اساسی در آغاز آموزش زنان ایفا کرده بود

کلکته:

سخنگوی کمیته جشن های خواهر نیودیتا روز دوشنبه گفت، مجسمه ای به یاد خواهر نیودیتا، مربی ایرلندی الاصل و مدافع ملی گرایی هند که از شاگردان نزدیک سوامی ویوکاناندا نیز شناخته می شود، در اول جولای در ویمبلدون رونمایی خواهد شد.

مجسمه برنزی که در ارتفاع 6.2 فوتی بالای یک پایه هشت ضلعی قرار دارد، توسط سوامی ویشوامایانانداجی، دبیر ماموریت راماکریشنا آشراما سارگاچی طراحی شده است.

سارادا سرکار از کمیته جشن های خواهر نیودیتا در بیانیه ای از بریتانیا گفت که این در هند توسط هنرمند نیرجان دی ساخته و ریخته گری شد.

او گفت: “بازگشایی رسمی مجسمه در 1 ژوئیه 2023 انجام خواهد شد… این مجسمه نه تنها یادآور زندگی و کار خارق العاده خواهر نیودیتا است، بلکه روابط قوی تر بین بریتانیا و هند را تقویت خواهد کرد.”

او گفت که این مجسمه به عنوان گواهی بر مشارکت چشمگیر خواهر نیودیتا خواهد بود و به عنوان الهام بخش برای نسل های آینده خواهد بود.

خواهر نیودیتا، متولد مارگارت الیزابت نوبل (1867-1911)، قبل از اینکه زندگی خود را وقف خدمت به مردم در هند کند، به دستور سوامی ویوکاناندا، استاد روحانی خود، مدرسه ای را در ویمبلدون تأسیس کرده بود.

او نقشی اساسی در آغاز آموزش زنان ایفا کرده بود و به طور فعال در جنبش ملی گرایانه در هند شرکت داشت.

“این مجسمه به طور برجسته در مقابل دبیرستان دخترانه ریچاردز لاج قرار خواهد گرفت و به میراث خواهر نیودیتا به عنوان یک مربی قوی و مستقل زنان ادای احترام می کند. مجسمه رو به جنوب شرقی، به سمت بنگال خواهد بود که نمادی از ارتباط بین دو منطقه است.

پیش از این، مجسمه نیم تنه خواهر نیودیتا در قبرستان خانوادگی او در گریت تورینگتون در دوونشایر در بریتانیا نصب شده بود.

سرکار گفت که این پروژه از طریق یک کمپین موفقیت آمیز سرمایه گذاری جمعی توسط کمیته جشن های خواهر نیودیتا در بریتانیا امکان پذیر شد. منطقه مرتون لندن پشتیبانی ضروری را ارائه کرد، معماران مارکوس بیل، با همکاری LB Merton، بر انتخاب مکان نظارت کردند، رضایت لازم را به دست آوردند، و نصب توسط FM Conway را هدایت کردند.

او گفت: “اهدای سخاوتمندانه مجسمه و ازاره توسط راماکریشنا ویوکاناندا کندرا، بیدان ناگار و چانچال دی و ساتیاجیت چاکرابارتی از دانشگاه مهندسی و مدیریت در کلکته انجام شد.”