دستگیری نوه فرمانده سابق ارتش پاکستان به دلیل حمله به مقر ارتش

دستگیری نوه فرمانده سابق ارتش پاکستان به دلیل حمله به مقر ارتش

پلیس گفت که دختر وزیر سابق دارایی یکی از عوامل اصلی حمله 9 مه بوده است

لاهور:

پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که نوه آصف نواز جانگوا، رئیس سابق ارتش پاکستان، به عنوان “محرک کلیدی” در حمله به خانه فرمانده سپاه در اینجا پس از بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در 9 می، دستگیر شد.

خدیجه شاه، یک طراح مد حرفه ای، در میان چندین زن دستگیر شده به اتهام دست داشتن در حملات به تأسیسات نظامی در 9 مه که پس از دستگیری رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در یک پرونده فساد رخ داد، دستگیر شدند. خان 70 ساله بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

پلیس لاهور در بیانیه‌ای اعلام کرد که خانم شاه، دختر سلمان شاه، وزیر دارایی سابق، یکی از محرک‌های اصلی حمله 9 مه به خانه فرماندهی سپاه لاهور، که به خانه جناح نیز معروف است، بوده است. پلیس گفت که او تحت اتهامات تروریستی دستگیر شده است و ممکن است طبق قانون ارتش محاکمه شود.

شاه، یکی از حامیان فعال حزب تحریک انصاف، از زمانی که پلیس شروع به انجام عملیات برای دستگیری او کرد، مخفی شده بود. پلیس گفت: “خانم شاه در دادگاه ضد تروریسم لاهور معرفی شد و برای رژه شناسایی به زندان فرستاده شد.”

دولت اعلام کرد که شناسایی بیش از 500 زن تحت تعقیب حوادث 9 مه تکمیل شده و 138 پرونده علیه آنها ثبت شده است.

سازمان‌های مجری قانون حدود 8000 نفر را در سراسر کشور دستگیر کردند که اکثراً رهبران حزب و کارگران حزب تحریک انصاف بودند به اتهام دخالت در خشونت‌هایی که در پی دستگیری خان توسط تکاوران شبه‌نظامی در اسلام‌آباد رخ داد.

کارگران حزب خان دوازده تاسیسات نظامی از جمله خانه فرمانده سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت.

در همین حال، آژانس تحقیقات فدرال (FIA) نام 700 رهبر و فعال PTI را در لیست پرواز ممنوع قرار داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)