موسس توییتر اطلاعاتی ایالات متحده را هدف قرار می دهد – RT World News

تغییر موضع آشکار جک دورسی نسبت به FBI، CIA و NSA باعث شد تا جایگزین او ایلان ماسک گمانه زنی کند.

به نظر می‌رسد که جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، روز سه‌شنبه در توییتی مرموز جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را فراخواند.

سیا، NSA و FBI را به هزار تکه تقسیم کنید و آنها را در بادها پراکنده کنیداو نوشت، همراه با پیوندی به پرتره جان اف کندی، رئیس جمهور سابق ایالات متحده.

توییت دورسی به نقل قول معروف منسوب به کندی اشاره کرد که ظاهراً قول داده بود “سیا را هزار تکه کنید و به بادها پراکنده کنید. پس از اطلاع از تلاش ناموفق آژانس برای سرنگونی رهبر کوبا، فیدل کاسترو، که به زودی به عنوان فاجعه خلیج خوک ها شناخته می شود. با این حال، کاملاً مشخص نیست که آیا او اصلاً کلماتی را که اغلب به آنها اشاره می شود بیان کرده است یا خیر، تنها منبع یک مقام ناشناس دولت کندی است که ظاهراً آن را با یک خبرنگار نیویورک تایمز سه سال پس از ترور رئیس جمهور در میان گذاشته است.

ایلان ماسک، جانشین دورسی در راس توییتر، به توییت او با یک علامت تعجب پاسخ داد. ماسک با گروهی از روزنامه‌نگاران مستقل برای انتشار ارتباطات داخلی توییتر کار کرد و ثابت کرد که سیا و اف‌بی‌آی نفوذ زیادی بر محتوای این پلتفرم داشته‌اند. همراه با چندین نهاد دولتی دیگر، این دو سازمان توانستند درخواست حذف کاربران فردی و ترویج یا سرکوب روایت‌های خاص را داشته باشند. در حالی که ماسک نشان داده است که از وضعیت موجود فاصله گرفته است، از جمله با اخراج وکیل عمومی جیمز بیکر، که قبلا برای اف بی آی کار می کرد، مشخص نیست که آیا آژانس ها سطحی از دسترسی را حفظ می کنند یا خیر.


سیا در قتل JFK دست داشت - رابرت کندی جونیور

بسیاری از کاربران توییتر صداقت رد آشکار دورسی از اف‌بی‌آی و سیا را زیر سؤال بردند و استدلال کردند که او از دخالت آژانس‌ها در این پلتفرم در زمان مدیریتش بسیار خوشحال بوده است.

بر اساس یک اسلاید فاش شده از آژانس که توسط پیمانکار NSA که در سال 2013 ادوارد اسنودن افشاگر شد، توییتر یکی از معدود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بود که بیش از یک دهه پیش از مشارکت در برنامه نظارتی جنجالی PRISM NSA مقاومت کرد. درب پشتی سرورهای بازیکنان بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و اپل.

به نظر می رسد که تعدادی از پیروان دورسی این توئیت را به عنوان حمایت از نامزد دموکرات ریاست جمهوری رابرت اف کندی جونیور تفسیر می کنند که بر روی پلت فرمی که شامل مهار آژانس های اطلاعاتی قدرت طلب است و علناً اعلام کرده است که معتقد است سیا در قتل عمویش (جی اف کی) و پدرش (دادستان کل سابق آمریکا رابرت اف کندی، پدر). ماسک، به نوبه خود، به نظر می رسد که با ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، قرعه کشی ریاست جمهوری خود را انجام داده و برای روز چهارشنبه یک توئیتر اسپیس را برنامه ریزی کرده است که در آن جمهوری خواه رسما نامزدی خود را برای ریاست جمهوری در سال 2024 اعلام خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: