در Omicron Epicenter، کودکان نوپا 10٪ از موارد بیمارستانی را تشکیل می دهند

در Omicron Epicenter، کودکان نوپا 10٪ از موارد بیمارستانی را تشکیل می دهند

دانشمندان آفریقای جنوبی هفته گذشته اولین کسانی بودند که نوع جدیدی را که اکنون به نام Omicron شناخته می شود، شناسایی کردند

طبق گزارش موسسه ملی بیماری های واگیر، کودکان زیر دو سال حدود 10 درصد از کل پذیرش های بیمارستانی در مرکز زلزله Omicron Tshwane در آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند.

Waasila Jassat، متخصص بهداشت عمومی در مؤسسه، گفت که تعداد کودکان بیشتری نسبت به مراحل اولیه کشور که وارد موج چهارم فعلی عفونت می‌شوند، پذیرش می‌شوند، اگرچه روند مشابهی در طول موج سوم که دلتا غالب بود، رخ داد.

دانشمندان آفریقای جنوبی هفته گذشته اولین کسانی بودند که نوع جدیدی را که اکنون با نام Omicron شناخته می شود شناسایی کردند، و در حالی که علائم خفیف توصیف شده است، خطر دقیق سویه جدید هنوز نامشخص است. دولت‌ها در سراسر جهان محدودیت‌های سفر را تشدید کردند و سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که این نوع ممکن است به افزایش جدیدی در عفونت‌ها دامن بزند.

جاست، که بخشی از توسعه و مدیریت سیستم نظارت بیمارستان ملی آفریقای جنوبی برای کووید-19 بود، گفت: «کودکان بسیار کوچک سیستم ایمنی نابالغی دارند و همچنین واکسینه نشده‌اند، بنابراین بیشتر در معرض خطر هستند.

او گفت که بخشی از افزایش نرخ پذیرش ممکن است منعکس کننده احتیاط بیشتری از سوی والدین باشد با توجه به نگرانی جدید در مورد جهش. گزارش اطفال که در اواخر این هفته ارائه می شود باید اطلاعات بیشتری را ارائه دهد.

جاست گفت که در تسوان، شهرداری شامل پایتخت پرتوریا، 52 کودک زیر 2 سال مبتلا به ویروس کرونا بستری شده اند و یک نفر فوت کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا آنها به omicron، که در حال حاضر سویه غالب منطقه است، مبتلا شده اند یا خیر.

جفات گفت: “مردم بیشتر احتمال دارد که کودکان را به عنوان یک اقدام احتیاطی بپذیرند، زیرا اگر آنها را در خانه درمان کنید ممکن است مشکلی پیش بیاید — به خصوص کودکان بسیار خردسال زیرا نسبت بیشتری از مرگ و میر وجود دارد.”

حفاظت از واکسن

دانشمندان در آفریقای جنوبی روز دوشنبه گفتند که واکسن‌های موجود همچنان در برابر بیماری‌های شدید محافظت می‌کنند، اگرچه کودکان بسیار کوچک هنوز قادر به تزریق واکسن نیستند. حدود یک سوم جمعیت کشور به طور کامل واکسینه شده اند.

در طول موج سوم دلتا، پذیرش در بیمارستان برای افراد زیر 19 سال 43 درصد افزایش یافت و از آن زمان کشور واکسیناسیون را به روی نوجوانان 12 تا 17 ساله باز کرده است.

جفات گفت: «اما به نظر می رسد که در این بخش اولیه این موج، نسبت بیشتری از کودکان نسبت به گذشته پذیرش می شوند.