بیش از 100 برند مد مرتبط با جنگل زدایی – اخبار RT World

در گزارشی آمده است که برندهایی مانند LVMH، Prada، H&M، Zara، Adidas و Nike با کارخانه‌های دباغی و سایر شرکت‌های مرتبط با تولید چرم و کالاهای چرمی که به جنگل‌زدایی آمازون کمک می‌کنند، ارتباط دارند.

در مطالعه‌ای که روز دوشنبه توسط Stand.earth، یک شرکت تحقیقاتی زنجیره تامین منتشر شد، ده‌ها برند خانگی متهم شدند که در تخریب جنگل‌های مهم‌ترین جنگل بارانی جهان، آمازون، مشارکت داشته‌اند.

محققان خاطرنشان می‌کنند که جنگل‌زدایی جنگل‌های بارانی آمازون عمدتاً توسط صنعت گاو انجام می‌شود که به نوبه خود به تقاضا برای گوشت گاو و چرم وابسته است. چرم برزیلی توسط کارخانه‌های دباغی و تولیدکنندگان در سرتاسر جهان برای تولید محصولات برندهای بی‌شماری از جمله کفش‌ها و محصولات مد روز استفاده می‌شود. ادعای مطالعه

ادامه مطلب


چرا رهبر جدید آلمان یک تهدید بزرگ برای اتحادیه اروپا است؟

در یک “نمایشگر زنجیره تامین” Stand.earth نشان می‌دهد که چگونه ده‌ها برند سطح بالا و سطح بالا با پردازنده‌هایی کار می‌کنند که بسیاری از آنها چینی هستند، که به نوبه خود از محصولات دباغ‌سازی‌هایی استفاده می‌کنند که خود از پوست برزیلی استفاده می‌کنند.

محققان که نزدیک به 500000 ردیف از داده های گمرکی را تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که برندهایی مانند آدیداس، نایک، نیوبالنس، Teva، UGG و Fendi همگی با گاوهای برزیلی ارتباط دارند.

بیش از 50 برند در زنجیره تامین خود با بزرگترین صادرکننده چرم برزیل، JBS، اتصالات متعددی داشتند.

این شرکت شناخته شده است که در جنگل‌زدایی جنگل‌های بارانی آمازون نقش دارد، اما اخیرا متعهد شده است تا سال 2035 جنگل‌زدایی را در سراسر زنجیره تامین خود به صفر برساند.

با توجه به اینکه یک سوم شرکت های مورد بررسی دارای نوعی سیاست هستند، [you’d expect] که تاثیری بر جنگل زدایی خواهد داشت.» گرگ هیگز، یکی از محققان درگیر در این گزارش، به گاردین گفت. “نرخ جنگل زدایی در حال افزایش است، بنابراین سیاست ها هیچ اثر مادی ندارند.” او اضافه کرد.

این گروه تحقیقاتی ادعا می کند که جنگل زدایی مربوط به دامداری در آمازون تقریباً 2 درصد از انتشار CO2 جهانی را سالانه تشکیل می دهد.

برزیل، تحت رهبری رئیس جمهور ژایر بولسونارو، به دلیل کوتاهی در اقدامی برای ادامه جنگل زدایی جنگل های بارانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!