شترهای بوتاکس شده از شرکت در مسابقه زیبایی 66 میلیون دلاری منع شدند – RT World News

عربستان سعودی حدود 40 شتر را از مسابقه پرسود زیبایی سالانه خود برای این حیوانات محروم کرده است، به این دلیل که آنها تزریق بوتاکس، لیفت صورت و سایر لوازم آرایشی را برای جذابیت بیشتر دریافت کرده اند.

توصیف آن به عنوان بزرگترین سرکوبی که تا به حال در این زمینه صورت گرفته است «دخالت و فریب» خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) روز چهارشنبه گزارش داد که این حیوانات از شرکت در مسابقه “خانم شتر” که در جشنواره محبوب شتر ملک عبدالعزیز برگزار شد، منع شدند. این رویداد که در اوایل این ماه آغاز شد، از پرورش دهندگان دعوت می کند تا برای جایزه 66 میلیون دلاری رقابت کنند.

با توجه به اینکه “تخصصی و پیشرفته” SPA هشدار داد که سازمان دهندگان رویداد، از فناوری برای شناسایی شترهای مصنوعی استفاده شده است “تصمیم مجازات های سخت برای دستکاری ها” به قصد توقف «تمام اعمال دستکاری و فریب در زیباسازی شترها».

در مراسم امسال که در صحرای نزدیک پایتخت ریاض برگزار شد، مقامات دریافتند که ده ها پرورش دهنده لب و بینی شترهای خود را دراز کرده اند، از هورمون های تقویت کننده عضلات استفاده کرده اند، به سر و لب های آنها بوتاکس تزریق کرده اند تا آنها را بزرگتر کنند. قسمت‌های بدن را با نوارهای لاستیکی باد کرده و از پرکننده‌های آرامش‌بخش صورت استفاده می‌کرد.

ادامه مطلب


دانشمندان اماراتی در جستجوی سرنخ هایی برای غلبه بر این بیماری همه گیر، کووید-19 را به شترهای ایمنی تزریق می کنند.

چنین تغییرات مصنوعی در مسابقه اکیدا ممنوع است، جایی که داوران برنده را بر اساس شکل سر، گردن، قوز، لباس و وضعیت بدن انتخاب می کنند. طبق گزارش‌ها، در سال‌های اخیر، سازمان‌دهندگان از اسکن‌های اولتراسوند و دستگاه‌های اشعه ایکس برای تأیید اینکه آیا حیوانات بهبودهای زیبایی دریافت کرده‌اند یا خیر، استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش تلگراف، شترهایی که به طور مصنوعی ساخته شده اند به مدت دو سال از شرکت در رقابت منع می شوند و حتی می توانند به لیست سیاه منتشر شده توسط مقامات اضافه شوند. صاحبان آنها همچنین می توانند تا 100000 ریال سعودی (26650 دلار) جریمه شوند.

اما برخی از پرورش دهندگان در صنعت چند میلیون دلاری ظاهراً از این تغییرات به دلایل زیبایی دفاع کرده و از ممنوعیت ها عقب نشینی کرده اند.

مسابقه زیبایی جاذبه اصلی این جشنواره یک ماهه است که شامل مسابقات شتر و بازار نیز می شود. این جشن با نقش سنتی شتر در ریشه های بادیه نشین عشایری پادشاهی نفت خیز پیوند دارد. مسابقات زیبایی مشابه، هرچند کم درآمد، در سراسر منطقه برگزار می شود.