ایالات متحده تأیید می کند که AUKUS چین را هدف گرفته است – RT World News

رئیس امنیت آسیای آمریکا اعتراف کرده است که پیمان AUKUS، که شامل فروش زیردریایی های هسته ای به استرالیا می شود، برای مقابله با چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام ایجاد شده است.

کرت کمپبل، هماهنگ‌کننده امور هند و اقیانوسیه ایالات متحده در شورای امنیت ملی، در سخنرانی روز چهارشنبه به حضار در موسسه Lowy، یک اندیشکده سیاست بین‌المللی مستقر در سیدنی، گفت که AUKUS بیشتر به دنبال موضع‌گیری علیه چین است. اشتراک فناوری

ادامه مطلب


پوتین از ناتو می‌خواهد به توافق برسد

مشارکت AUKUS “هم نگرانی آشکاری در مورد آنچه که از نظر اقدامات و سیاست‌های خاص از سوی چین دیده‌ایم است، اما این نیز یک تصمیم است که نه، ما در آینده خود نقشی داریم و قرار است بایستیم.” ” او گفت.

کمپبل ادعا کرد که AUKUS، شراکتی بین بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا، یک “تعریف تلاش” علیه چین توسط همه کشورهای درگیر، اشاره کرد که او بود “فوق العاده به این دستاورد افتخار می کنم.”

این کارشناس امنیتی مدعی شد که اقدامات چین در منطقه تحریک آمیز است، در حالی که این کار را انجام می دهد “جنگ اقتصادی” علیه استرالیا متحدان سابق را دوباره متحد کرده است، زمانی که فقط هفت یا هشت سال پیش، بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا در حال از هم پاشیدن بودند.

پکن تلاش کرده است “برای به زانو درآوردن استرالیا و سپس یافتن راهی به جلو.” کمپبل اظهار داشت و مدعی شد که روابط چین و استرالیا در نهایت در طول زمان بهبود خواهد یافت. چین به مقاومت و اراده کانبرا احترام خواهد گذاشت «دوباره با شرایط استرالیا تعامل کنید،» او گفت.

کشورهای AUKUS قبلاً اعتراف نکرده بودند که این توافق به دنبال مقابله با قاطعیت چین در منطقه است. علیرغم نارضایتی چین، تلاش‌های دیپلماتیک و توجه رسانه‌ها بر خشم فرانسه از اینکه قرارداد AUKUS باعث شد کانبرا قرارداد زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی را با کشتی‌ساز فرانسوی ناوال گروپ لغو کند، متمرکز شده بود.

چین هشدار داده است که این توافق باعث یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه می شود، منطقه ای که در حال حاضر به دلیل اختلافات ارضی شکسته شده است. همچنین ادعا می کند که اشتراک فناوری زیردریایی های هسته ای برخلاف کنوانسیون های بین المللی اشاعه هسته ای است.

روابط پکن با استرالیا در سال گذشته پس از آن که نخست وزیر اسکات موریسون خواستار بررسی مستقل در مورد ریشه های همه گیری کووید-19 شد، رو به کاهش گذاشت. اندکی پس از آن، چین تعرفه کالاهای استرالیایی از جمله جو را افزایش داد.