در تیراندازی در دبیرستان آمریکا 3 دانش آموز کشته و 6 نفر مجروح شدند: پلیس

کشته شدن 3 دانش آموز و زخمی شدن 6 نفر در

پلیس گفت که مظنون ظرف پنج دقیقه پس از اولین تماس بازداشت شد. (نمایندگی)

واشنگتن:

به گفته پلیس، یک دانش آموز 15 ساله روز سه شنبه در یک دبیرستان در روستایی میشیگان تیراندازی کرد و سه دانش آموز دیگر را قبل از بازداشت کشته شد.

دفتر کلانتر شهرستان اوکلند در بیانیه ای اعلام کرد که در این حمله که اندکی بعد از ظهر در دبیرستان آکسفورد رخ داد، شش نفر دیگر از جمله یک معلم زخمی شدند.

یک دانش آموز سال دوم بازداشت شد و یک اسلحه دستی کشف و ضبط شد، اما هیچ توضیح فوری برای علت حمله در آکسفورد، شهری کوچک در 40 مایلی (65 کیلومتری) شمال دیترویت وجود نداشت.

کلانتری اعلام کرد: در حین دستگیری مقاومتی صورت نگرفته و مظنون درخواست وکیل کرده و در مورد انگیزه آن اظهارنظری نکرده است.

مایکل مک کیب به خبرنگاران گفت: «این یک وضعیت بسیار غم انگیز است.

وی گفت: «در حال حاضر سه قربانی فوت شده داریم که گمان می رود همه آنها دانش آموز باشند.

او گفت: «ما والدین ناراحت زیادی داریم.

پلیس اعلام کرد که اندکی بعد از ظهر بیش از 100 تماس اضطراری 911 دریافت کرده است و تیرانداز 15 تا 20 گلوله را در مدت حدود پنج دقیقه از یک اسلحه نیمه خودکار با بیش از یک خشاب شلیک کرد.

آنها گفتند که مظنون ظرف پنج دقیقه پس از اولین تماس با 911 بازداشت شد.

کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تیراندازی مطلع شده است، اما هیچ اظهارنظری فوری در مورد آن نداده است.

الیسا اسلاتکین که نماینده ناحیه شمال دیترویت در مجلس نمایندگان ایالات متحده است، گفت که از این تیراندازی “وحشتناک” شده است.

او در بیانیه‌ای گفت: «من با رهبران، والدین و دانش‌آموزان آکسفورد صحبت کرده‌ام و همه ما برای سلامتی مجروحان و سلامتی همه جوانانمان که بسیاری از آنها در شوک هستند دعا می‌کنیم.

مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در سال 2021

طبق گزارش Everytown For Gun Safety، گروهی که آمار تیراندازی های دسته جمعی را نگه می دارد و برای کنترل اسلحه لابی می کند، این مرگبارترین تیراندازی در مدرسه تاکنون بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط Everytown، قبل از حادثه روز سه شنبه، در سال 2021، 138 تیراندازی در مدارس سراسر ایالات متحده رخ داده است. در آن حوادث، 26 مورد منجر به مرگ و میر شد، البته هر بار بیش از دو مورد نبود.

مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در تاریخ ایالات متحده، حمله آوریل 2007 در ویرجینیا تک در بلکسبورگ، ویرجینیا بود که 33 کشته از جمله تیرانداز به همراه داشت، پس از آن حمله دسامبر 2012 به مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانکتیکات، که 28 کشته بر جای گذاشت. از جمله 20 کودک و تیرانداز.

در فوریه 2018، یک دانش آموز سابق با یک تفنگ تهاجمی AR-15 در دبیرستان سابق خود در پارکلند فلوریدا تیراندازی کرد و در مرگبارترین تیراندازی در دبیرستان 17 نفر را کشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)