هیئت سلامت ایالات متحده مجوز قرص مرک کووید را در نظر می گیرد

هیئت ایالات متحده مجوز قرص مرک کووید را در میان نگرانی های مختلف در نظر می گیرد

مجوز قرص مرک کووید: هیئت بهداشتی ایالات متحده در نظر دارد که آیا قرص کووید مرک را تأیید کند یا خیر.

واشنگتن:

گروهی از کارشناسان بهداشتی منصوب شده توسط دولت ایالات متحده روز سه شنبه در حال بررسی این موضوع بودند که آیا قرص کووید مرک را تایید کنند، شکل جدیدی از درمان که به راحتی قابل اجرا است و می تواند نشان دهد که می تواند در برابر انواع مختلف از جمله Omicron مقاومت کند.

نشان داده شده است که مولنوپیراویر، که قبلاً در بریتانیا مجاز است، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را در میان بیماران پرخطر کووید در صورت مصرف بلافاصله پس از عفونت کاهش می دهد.

بر این اساس، Merck – که در خارج از ایالات متحده و کانادا به عنوان MSD شناخته می شود – به دنبال مجوز استفاده اضطراری (EUA) برای افراد غیر بستری و پرخطر با موارد خفیف تا متوسط ​​کووید-19 است که ظرف پنج روز پس از شروع علائم گرفته شود. .

اما سازمان غذا و دارو (FDA) که جلسه روز سه شنبه را تشکیل داد و پس از رأی غیرالزام آور کمیته، حرف آخر را خواهد زد، نکات احتیاطی را مطرح کرده است.

از جمله این اثرات مضر بالقوه بر رشد جنین است که در مطالعات روی موش ها و خرگوش ها مشاهده شد.

کری بلانچارد، دانشمند مرک، گفت: «ما استفاده در دوران بارداری را توصیه نمی کنیم.

این شرکت به دنبال مجوز برای کودکان نیست، و FDA برنامه ای برای انجام آزمایشات کودکان تا زمانی که ایمنی در موش های نوجوان ایجاد نشده است، با نگرانی در مورد تأثیر آن بر تشکیل استخوان، انجام نمی دهد.

این جلسه پس از آن برگزار شد که مرک به طور قابل توجهی نتایج اثربخشی قرص را در پیشگیری از کووید-19 شدید در افراد در معرض خطر از 50 درصد به 30 درصد کاهش داد.

رقم جدید که هفته گذشته منتشر شد، بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 1400 بیمار بود، در حالی که آمار موقت اولیه بر اساس نتایج حدود نیمی از این تعداد بود.

عوامل پشت سر این افت هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما می‌تواند به تغییرات در شرایط زمینه‌ای در میان افراد مورد مطالعه مرتبط باشد.

نشان داده شده است که درمان های آنتی بادی مونوکلونال که به صورت انفوزیون داده می شود، خطر ابتلا به کووید-19 شدید را در بیماران پرخطر تا 70 درصد کاهش می دهد.

اما دریافت قرص‌ها از داروخانه برای بیمارانی که نسخه‌ای دارند، بسیار آسان‌تر و کمتر دلهره‌آور است تا اینکه به محل تزریق آنتی‌بادی بروند، جایی که قرص‌ها روی قطره گذاشته می‌شوند.

ضد نوع بیشتر

درمان مرک به صورت چهار کپسول، دو بار در روز، طی پنج روز – برای مجموع 40 قرص مصرف می شود.

در کارآزمایی بالینی آن مشخص شد که عوارض جانبی غیر جدی مانند اسهال و سرگیجه تقریباً به طور مساوی بین گروه دارونما و گروه دارو رخ می دهد.

مولنوپیراویر که با مشارکت Ridgeback Biotherapeutics ساخته شده است، با وارد کردن جهش در ماده ژنتیکی کروناویروس عمل می‌کند و توانایی آن را برای تکثیر مهار می‌کند.

تصور می‌شود که نسبت به آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا واکسن‌ها مقاوم‌تر باشد، زیرا بر خلاف آنها، پروتئین‌های جهش‌یافته‌ای را که سطح ویروس را نقطه‌گذاری می‌کنند، هدف قرار نمی‌دهد.

نوع Omicron بیش از 30 جهش در این پروتئین دارد، به اصطلاح “پایان تجاری” ویروسی که از آن برای حمله به سلول های ما استفاده می کند.

اما مکانیسم خطای رانندگی مولنوپیراویر نیز با نگرانی های خاصی همراه است.

برخی از کارشناسان گفته اند که می تواند به DNA پستانداران آسیب برساند. اما FDA در ارائه خود گفت که مطالعات موش نشان داد که این اثر ناچیز است.

نگرانی دیگر این است که آیا جهش هایی که این قرص معرفی می کند ممکن است منجر به تکامل خطرناک خود ویروس شود یا خیر.

FDA در اسلایدهای خود گفت: این “در حال حاضر یک نگرانی تئوری” است و تاکنون هیچ جهش نگران کننده ای دیده نشده است.

قرص کووید-۱۹ فایزر که بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را نزدیک به ۹۰ درصد کاهش می دهد، متفاوت عمل می کند: به جای ایجاد جهش، آنزیم مورد نیاز برای تکثیر ویروسی را مسدود می کند.

دولت ایالات متحده متعهد شده است که 3.1 میلیون دوره مولنوپیراویر را به قیمت تقریبی 2.2 میلیارد دلار خریداری کند و امکان خرید بیشتر را نیز دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)