هلندی می گویند که نوع کووید Omicron قبل از شناسایی در آفریقای جنوبی “در گردش” بوده است

هلندی ها می گویند که

نوع Omicron Covid: مقامات هلندی دو مورد جدید را گزارش کردند و ردیابی تماس را انجام دادند.

بیلتوون:

مقامات بهداشتی هلند روز سه شنبه گفتند که نوع Omicron زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در هلند وجود داشت و قبل از اینکه آفریقای جنوبی برای اولین بار گونه جدید کووید-19 را گزارش کند.

مؤسسه بهداشت عمومی RIVM گفت، این نوع در دو نمونه آزمایشی از 19 و 23 نوامبر، با یکی بدون سابقه سفر، یافت شد، که نشان می‌دهد این نوع از قبل در هلند در گردش بوده است.

پیش از این تصور می شد اولین موارد Omicron در هلند، خوشه ای از 14 نفر در بین مسافران دو پرواز از آفریقای جنوبی بود که روز جمعه به آمستردام رسیدند.

هلند اکنون به دیگر کشورهای اروپایی از جمله بلژیک و آلمان می‌پیوندد که مواردی از سویه جدید را قبل از اینکه آفریقای جنوبی به طور رسمی در 24 نوامبر به سازمان بهداشت جهانی اعلام کند، گزارش کرده‌اند.

آئورا تایمن، رئیس بیماری‌های عفونی RIVM به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما دو مورد دیگر از نوع Omicron را پیدا کردیم که در 19 و 23 نوامبر نمونه‌برداری شده‌اند.

“بنابراین این نشان دهنده حضور این نوع در حال حاضر در هلند است.”

“بدون سابقه سفر”

RIVM گفت که مقامات هلندی به دو مورد جدید اطلاع داده و ردیابی تماس را انجام داده اند.

سخنگوی RIVM به خبرگزاری فرانسه گفت: «یکی از این دو نفر سابقه سفر نداشت و دیگری اخیراً به جنوب آفریقا رفته بود.

مسافران خطوط هوایی Omicron که جزو 61 مسافر دو پرواز KLM از آفریقای جنوبی بودند که تست کووید مثبت داشتند، اکنون در قرنطینه هستند.

با 16 مورد تایید شده، هلند یکی از بالاترین تعداد سویه جدید را در اروپا دارد.

به گفته مؤسسه بهداشت عمومی تایمن، اما وضعیت هلند احتمالاً در کشورهای دیگر هنگامی که نمونه‌ها را برای موارد Omicron دوباره آزمایش می‌کنند، تکرار می‌شود.

تایمن گفت: «من فکر نمی‌کنم در این مرحله در موقعیت استثنایی یا خطر استثنایی قرار داشته باشیم.

“لحظه ای که یک نوع جدید ظاهر می شود و اعلام می شود، احتمالاً این نوع از قبل در سراسر جهان پخش شده است.”

بلژیک، اولین کشور اروپایی که وجود نوع جدید را گزارش کرده است، گفته است که آزمایش یک مورد در 22 نوامبر مثبت بوده و 11 روز پس از سفر به مصر از طریق ترکیه، علائم ظاهر شده است.

در همین حال آلمان گفته است که فردی که آزمایش آن مثبت بوده در 21 نوامبر وارد فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت شده است.

موارد Omicron در حالی رخ می دهد که هلند تحت یک قرنطینه مجازی شبانه است که توسط دولت پس از افزایش موارد کووید به سطوح بی سابقه اعمال شده است.

RIVM گفت، اما هفته گذشته تعداد موارد جدید در نهایت “تثبیت” شد و تنها با یک درصد افزایش به 155152 رسید، در مقایسه با جهش 39 درصدی هفته قبل.

مرگ و میرها در هفته گذشته از 265 نفر در هفته قبل به 367 نفر افزایش یافت.

تعداد پذیرش‌های بیمارستانی جدید نیز در هفته گذشته به 1996 نفر رسید، اما تعداد افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه همچنان در حال افزایش است و با افزایش 22 درصدی به 367 نفر رسیده است.

“زوج قرنطینه” آزاد شدند

وکیل هلند و دادستان هلندی گفتند در همین حال، هلند باید زوجی را که از یک هتل قرنطینه فرار کرده بودند اما بعد از سوار شدن به هواپیما به اسپانیا دستگیر شدند، آزاد کند.

کارولینا پیمنتا و آندرس سانز، که در هواپیمایی که قرار بود روز یکشنبه به مقصد اسپانیا برود گرفتار شدند و سپس به “انزوای اجباری” در بخش سل بیمارستان منتقل شدند.

سرویس دادستانی عمومی این کشور گفت که تست پیمنتا در ابتدا هنگام ورود به یکی از پروازهای KLM برای کووید مثبت بود، اما پس از انجام آزمایش دوم در هلند، آزمایش آن منفی شد.

سخنگوی ایلزه دی هیر گفت، بر اساس این اطلاعاتی که “اکنون درباره این حادثه در اختیار دارد، سرویس دادستان عمومی بر این عقیده است که ظن یک جرم جنایی وجود ندارد، بنابراین هیچ تعقیبی وجود نخواهد داشت.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)