در بحبوحه رکود، اولاف شولز، صدراعظم آلمان، قصد دارد با ولادیمیر پوتین گفتگو کند

در بحبوحه رکود، صدراعظم آلمان قصد دارد با ولادیمیر پوتین گفتگو کند

رهبران آخرین بار در اوایل دسامبر تلفنی صحبت کردند.

برلین:

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان می گوید قصد دارد «در زمان مقتضی» با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت کند و چشم انداز از سرگیری تماس ها پس از فروپاشی تقریباً کامل روابط پس از جنگ اوکراین را در نظر بگیرد.

شولز در مصاحبه ای با روزنامه Koelner Stadt-Anzeiger گفت: آخرین تماس تلفنی من مدتی پیش بود. اما من قصد دارم در زمان مناسب دوباره با پوتین صحبت کنم.

رهبران آخرین بار در اوایل دسامبر تلفنی صحبت کردند.

در آن تماس یک ساعته، شولز از پوتین خواست تا نیروهای مسکو را از اوکراین خارج کند، در حالی که رهبر روسیه غرب را به دنبال کردن سیاست‌های «مخرب» متهم کرد.

از آن زمان، تنش ها بین مسکو و برلین، به ویژه بر سر تصمیم دولت شولز در ژانویه مبنی بر اجازه ارسال تانک های جنگی سنگین ساخت آلمان به اوکراین، افزایش یافته است.

در این مصاحبه، شولز تاکید کرد که هدف او همچنان “حمایت فعالانه از اوکراین” است، اما “در عین حال جلوگیری از درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه”.

وی گفت: «و هرگز به تنهایی اقدام نکنیم، بلکه با هماهنگی نزدیک با دوستان و متحدانمان انجام دهیم.

شولتز در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز توقف درگیری از طریق مذاکره گفت که پوتین باید درک کند که جنگ را نمی توان با ایجاد “نوعی صلح سرد” پایان داد.

او گفت: «به عنوان مثال، با تبدیل خط مقدم فعلی به «مرز» جدید بین روسیه و اوکراین.

وی افزود: «بلکه این صلح عادلانه است و پیش نیاز آن خروج نیروهای روسیه است».

روابط روسیه و آلمان پس از اعزام نیروهای مسکو به اوکراین در فوریه سال گذشته به یخ عمیق فرو رفت.

تهاجم و اقدام مسکو برای کاهش عرضه گاز به اروپا، آلمان را به شدت تحت تأثیر قرار داد، زیرا این کشور برای تأمین انرژی اقتصاد خود به انرژی ارزان روسیه متکی شده بود.

این درگیری آلمان را بر آن داشت که موضع سنتی صلح‌طلبانه خود را کنار بگذارد و برلین رگبار تسلیحاتی را برای کمک به کیف در مبارزه با مسکو ارسال کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)