کره جنوبی انتقال تسلیحات به اوکراین را تایید کرد – WSJ – RT World News

سئول گفت که گزارش وال استریت ژورنال حاوی “قطعات نادرست” است، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد

کره جنوبی موافقت کرده است که صدها هزار گلوله توپ را به اوکراین بفرستد “قرارداد محرمانه” وال استریت ژورنال گزارش داد با ایالات متحده آمریکا. این اقدام برای سئول که تمایلی به مجوز دادن به کمک های مرگبار به کی یف ندارد، یک مشکل است.

منابع روز چهارشنبه به ژورنال گفتند، بر اساس توافق گزارش شده، کره جنوبی ابتدا مهمات را به ایالات متحده ارسال می کند و سپس آنها را به اوکراین ارسال می کند. سئول و پنتاگون تاکنون از تایید این انتقال خودداری کرده‌اند، هرچند هر دو تایید کردند که مذاکرات برای این گلوله‌ها ادامه دارد.

با این حال، جئون هاکیو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت که وجود دارد “قطعات نادرست” در گزارش WSJ در طی یک نشست مطبوعاتی در اواخر روز چهارشنبه، هر چند بیشتر مشخص نشد.

گفت وگوها و درخواست های مختلفی وجود داشته است و دولت ما ضمن بررسی همه جانبه جنگ و وضعیت انسانی در اوکراین، اقدامات مناسب را انجام خواهد داد. جئون گفت.


آمریکا زیردریایی های اتمی به کره جنوبی می فرستد

در حالی که کره جنوبی در ابتدا اعلام کرد که در نوامبر گذشته بر اساس یک قرارداد پشت پرده دیگر با ایالات متحده مهمات ارسال خواهد کرد، اما بعدا “سرد شدن پاها” پس از انتشار این توافق در رسانه ها، مقامات آمریکایی به این رسانه گفتند. در آن زمان، بنا به گزارش ها، سئول می ترسید که این تصمیم سیاست آن را در برابر ارائه هر چیزی فراتر از کمک های غیرکشنده به اوکراین نقض کند، اگرچه مقامات نیز در رد درخواست واشنگتن، متحد نزدیک خود مردد بودند.

از آن زمان، پنتاگون برای پاسخگویی به تقاضای گسترده اوکراین برای گلوله تلاش کرده است، حتی از ذخایر تسلیحاتی متعلق به ایالات متحده در اسرائیل، آلمان، کویت و کره جنوبی برای جبران کمبود استفاده کرده است. از زمان تشدید درگیری با روسیه در سال گذشته، کاخ سفید اجازه انتقال بیش از 2 میلیون گلوله 155 میلی متری به کی یف را صادر کرده است که بخش عمده ای از عرضه آمریکا را خسته کرده است.

تغییر ادعای کره جنوبی بلافاصله پس از آن صورت می گیرد که یون سوک یول، رئیس جمهور یون سوک یول، ماه گذشته از پایتخت ایالات متحده بازدید کرد، جایی که او قول داد از کی یف حمایت کند و همه چیز را در اختیار بگیرد. «اقدامات مناسب به منظور حمایت از هنجارهای بین المللی و قوانین بین المللی». با این حال، وی هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه سئول انتقال گلوله های توپخانه را تایید می کند، ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید:
روسیه در مورد بمب های خوشه ای به آمریکا هشدار داد

ژورنال پیشنهاد کرد که تامین مهمات مرگبار توسط کره جنوبی واقعاً می تواند چیز خوبی باشد، زیرا به مقامات آمریکایی اجازه می دهد تا تهیه بمب های خوشه ای ساخت آمریکا را که اوکراین بارها در طول درگیری ها درخواست کرده است، به تعویق بیندازند. گروه‌های حقوق بشر از استفاده از چنین سلاح‌هایی انتقاد کرده‌اند، زیرا این سلاح‌ها اغلب بدون انفجار باقی می‌مانند بمب ها که برای غیرنظامیان، گاهی حتی سال ها یا دهه ها پس از پایان درگیری، خطری ایجاد می کند. آنها توسط بیش از 110 کشور بر اساس معاهده 2010 ممنوع شده اند، اگرچه ایالات متحده، اوکراین و روسیه امضاکنندگان آن نیستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: