کمتر از 70 درصد بودجه دولتی

واکنش ایلان ماسک پس از توقف فعالیت توئیتر توسط یک پخش کننده کانادایی

ایلان ماسک گفت آنها این برچسب را تصحیح کرده اند.

واشنگتن:

ایلان ماسک روز دوشنبه به سخنان پخش‌کننده عمومی کانادا که گفته بود فعالیت‌های خود را در توییتر پس از برچسب‌گذاری به عنوان «رسانه‌ای با بودجه دولت» متوقف می‌کند، پاسخ داد.

ایلان ماسک در پاسخ به تهدیدات CBC در توییتی نوشت: “Canadian Broadcasting Corp گفت که آنها “کمتر از 70% بودجه دولت دارند، بنابراین ما برچسب را اصلاح کردیم.”

پیش از این، لئون مار، سخنگوی سی‌بی‌سی گفت: «توئیتر می‌تواند ابزاری قدرتمند برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا اجازه می‌دهند استقلال ما به‌طور نادرست به این شکل توصیف شود». .

وی افزود: «در نتیجه، ما فعالیت خود را در حساب توییتر شرکتی و تمام حساب‌های خبری CBC و رادیو کانادا متوقف خواهیم کرد.»

در همین حال، سی‌بی‌سی در توییتر نوشت: “خبرنگاری ما بی‌طرف و مستقل است. پیشنهاد خلاف این حقیقت نادرست است. به همین دلیل است که ما فعالیت‌های خود را در @Twitter متوقف می‌کنیم.”

پیش از این، بی‌بی‌سی و ان‌پی‌آر به عنوان سازمان‌های «رسانه‌های با بودجه دولت» شناخته شده بودند.

اکانت @BBC – که 2.2 میلیون دنبال کننده دارد – در حال حاضر با بودجه دولتی شناخته می شود. به گزارش CNN، این برچسب به حساب‌های دیگر بی‌بی‌سی، از جمله اخبار بی‌بی‌سی (جهان) و اخبار فوری بی‌بی‌سی داده نشده است.

توییتر تعریفی برای آنچه که «رسانه‌های با بودجه دولت» را تشکیل می‌دهند، ارائه نکرده است.

بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای که به سی‌ان‌ان ارائه شد، گفت: “ما با توییتر صحبت می‌کنیم تا این مشکل را در اسرع وقت حل کنیم. بی‌بی‌سی همیشه مستقل بوده و بوده است. ما توسط مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز تامین مالی می‌شویم.”

نام تجاری بی‌بی‌سی پس از آن رخ داد که پس از آن که ماسک برچسب NPR را به “رسانه‌های وابسته به دولت” تغییر داد، بین ماسک و شبکه NPR آمریکایی – که عملاً نشان داد دولت ایالات متحده می‌تواند بر سیاست تحریریه‌اش تأثیر بگذارد و آن را با رسانه‌هایی مانند روسیه تحت حمایت مالی کرملین مقایسه کند، اختلاف ایجاد کرد. امروز.

نیویورک تایمز گزارش داد که NPR پس از برچسب “تأمین شده توسط دولت” اعلام کرد که به هیچ وجه استفاده از توییتر را متوقف خواهد کرد.

ایزابل لارا، مدیر ارشد ارتباطات NPR در بیانیه‌ای گفت: «حساب‌های سازمانی NPR دیگر در توییتر فعال نخواهند بود، زیرا این پلتفرم اقداماتی را انجام می‌دهد که اعتبار ما را تضعیف می‌کند و به دروغ نشان می‌دهد که ما از نظر سردبیری مستقل نیستیم.»

او افزود: «ما روزنامه‌نگاری خود را بر روی پلتفرم‌هایی قرار نمی‌دهیم که نشان داده است به تضعیف اعتبار ما و درک عمومی از استقلال تحریریه ما علاقه نشان داده است.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)