وزیر بهداشت بریتانیا محدودیت‌های جدید COVID را قبل از کریسمس رد نمی‌کند

وزیر بهداشت بریتانیا محدودیت‌های جدید COVID را قبل از کریسمس رد نمی‌کند

لندن:

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا روز یکشنبه از رد احتمال محدودیت‌های بیشتر COVID-19 قبل از کریسمس خودداری کرد و گفت که شیوع نوع Omicron یک وضعیت بسیار سریع در حال حرکت است.

بریتانیا روز شنبه از افزایش موارد ابتلا به نوع ویروس کرونا Omicron خبر داد که مشاوران دولت گفتند که می تواند تنها نوک کوه یخ باشد. شهردار لندن یک «حادثه بزرگ» را برای کمک به بیمارستان‌های شهر اعلام کرد.

جاوید در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند محدودیت‌ها را قبل از کریسمس رد کند، به تلویزیون بی‌بی‌سی گفت: “ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم، بسیار سریع در حال حرکت است.”

“فکر نمی‌کنم هیچ تضمینی در این همه‌گیری وجود نداشته باشد. در این مرحله، ما فقط باید همه چیز را زیر نظر داشته باشیم.”

جاوید گفت که دولت توصیه‌های «هوش‌انگیز» دانشمندان خود را جدی می‌گیرد، داده‌ها را «تقریباً ساعتی» تماشا می‌کند و آن را در برابر تأثیر گسترده‌تر محدودیت‌ها بر مواردی مانند مشاغل و آموزش متعادل می‌کند.

او گفت که هنوز چیزهای زیادی درباره Omicron شناخته شده نیست، اما منتظر ماندن تا شفاف‌تر شدن داده‌ها ممکن است برای واکنش به آن خیلی دیر شود.

بیش از 100 نفر از قانونگذاران محافظه کار خود نخست وزیر بوریس جانسون در اوایل این هفته به آخرین اقدامات دولت برای مقابله با شیوع COVID-19 رای دادند و جانسون پس از رسوایی ها و اقدامات اشتباه با بزرگترین بحران نخست وزیری خود مواجه است.

جاوید در پاسخ به این سوال که آیا جانسون برای اعمال محدودیت‌های بیشتر ضعیف‌تر از آن است، گفت: “نه، فکر نمی‌کنم اینطور باشد… اگر دولت احساس می‌کرد که باید اقدامات بیشتری انجام شود، البته ما آن را به پارلمان ارائه می‌کنیم و آن را به مجلس ارائه می‌کنیم. تصمیم مجلس است.»

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا اعلام کرد که تعداد موارد Omicron ثبت شده در سراسر کشور تا ساعت 18:00 GMT روز جمعه به 25000 نفر رسید که نسبت به 24 ساعت قبل بیش از 10000 مورد افزایش داشته است.

تعداد کل موارد جدید COVID-19 گزارش شده در اطلاعات رسمی روز شنبه 90418 نفر بود. موارد ابتلا در 7 روز منتهی به 18 دسامبر 44.4 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

جاوید گفت که دولت معتقد است حدود 60 درصد موارد جدید کووید-19 در انگلیس اکنون Omicron هستند.

صدیق خان، شهردار لندن گفت که فکر می‌کند محدودیت‌های جدید اجتناب‌ناپذیر است، در غیر این صورت تحت فشار مشترک کمبود کارکنان و افزایش بستری شدن در بیمارستان، خدمات بهداشتی در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)