دانیل بولود سرآشپز فرانسوی نیویورکی به عنوان بهترین جهان انتخاب شد

دانیل بولود سرآشپز فرانسوی نیویورکی به عنوان بهترین جهان انتخاب شد

دانیل بولود در همه گیری کووید-19 ضربه بزرگی خورد

نیویورک:

سرآشپز فرانسوی دانیل بولود، که تقریباً 40 سال است در نیویورک زندگی می کند، روز دوشنبه توسط Les Grandes Tables du Monde برای رستوران شاخص خود “دانیل” به عنوان بهترین رستوران جهان انتخاب شد.

انجمن 184 رستوران برتر در سراسر جهان گفت که بومی لیون، که در سال 1982 به نیویورک نقل مکان کرد، “برای بسیاری از مردم آمریکای شمالی تجسم غذا شناسی فرانسوی، یا حتی غذا، دوره است.”

بولود، 66 ساله، غذاهای خود را فرانسوی در آشپزی و بافت آن اما با محصولات و طعم های آمریکایی تعریف می کند. علاوه بر “دانیل” که دارای دو ستاره میشلن است، در نیویورک، سرآشپز رستوران های دیگری در ایالات متحده، کانادا، دبی، سنگاپور و باهاما دارد.

بولود پس از انتشار این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت که این آخرین در فهرست طولانی افتخارات نشان دهنده “فداکاری حرفه ای و واقعاً نشانه دوستی و حمایت همکاران” در محیطی است که به طور گسترده به عنوان بسیار رقابتی و پر فشار دیده می شود.

مانند همه نیویورکی‌ها، بولود در همه‌گیری کووید-19 که منجر به کشته شدن حداقل 34000 نفر در شهر پذیرفته‌شده‌اش شد، ضربه بزرگی خورد، که بار اول موج اول ویروس در ایالات متحده را در اوایل سال 2020 متحمل شد.

برخی از مؤسسات او بسته شدند، اما «دانیل» به راه خود ادامه داد و یک تراس از پناهگاه های سرپوشیده در پیاده رو «با گرمایش در زمستان و تهویه هوا و موسیقی در تابستان» برای طرفداران سرسخت ایجاد کرد.

بولود فکر می‌کند که نیویورک «یکی از پنج شهر جذاب جهان» باقی خواهد ماند و همیشه از جایگاه برجسته‌ای در غذای فرانسوی برخوردار خواهد بود.

9ikjlb14

به گفته کنسولگری فرانسه، نیویورک پایتخت اقتصادی و فرهنگی ایالات متحده و موزاییکی فرهنگی با 8.5 میلیون نفر جمعیت، محل سکونت 183 رستوران‌دار فرانسوی است.

بولود “عاشق” نیویورک و اکنون یک شهروند آمریکایی است، به لطف “آشپزی که ارجاعات فرانسوی خود را دارد” اما “هرگز از نوآوری باز نمی ایستد” همچنان به خود می بالد که “فرانسوی ترین سرآشپز فرانسوی در ایالات متحده” است.

به گفته رستوران‌دار، قیمت یکی از شام‌های «استثنایی» او حدود 300 دلار برای هر سر است که شامل شراب و خدمات می‌شود.

بولود که اکنون مشتاقانه منتظر بازگشت بازدیدکنندگان از آسیا و اروپا است، گفت: “مشتریان می خواهند سرگرم شوند، شراب بنوشند، آنها زیاد بیرون می روند. ما آنها را با نظم و وفاداری می بینیم که به ما اطمینان می دهد.” .

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)