خانواده گیسلین ماکسول شکایت خود را در سازمان ملل متحد، می گویند بازداشت غیرقانونی است

خانواده گیسلین ماکسول شکایت خود را در سازمان ملل متحد، می گویند بازداشت غیرقانونی است

در این شکایت، خواهران و برادران گیسلین ماکسول گفتند که او تحت “رفتار ناشایست و تحقیرآمیز” قرار گرفته است.

ژنو:

وکلا روز دوشنبه گفتند که بستگان عاشق سابق جفری اپستین، گیسلین ماکسول، که هفته آینده در ایالات متحده محاکمه می شود، به سازمان ملل شکایت کرده اند که بازداشت او غیرقانونی است.

این زن اجتماعی 59 ساله بریتانیایی اگر در نیویورک به جرم قاچاق دختران زیر سن قانونی برای سرمایه دار آمریکایی که بیش از دو سال پیش خود را در زندان کشته بود، محکوم شود، می تواند بقیه عمر خود را در زندان سپری کند.

وکلای حقوق بشر فرانسوا زیمرای و جسیکا فینله که وکالت مکسول را بر عهده ندارند، گفتند که روز دوشنبه شکایتی را به هیئتی از کارشناسان سازمان ملل مبنی بر “نقض جدی حقوق دفاعی او و فرض بی گناهی” تسلیم کرده اند.

در شکایت، خواهران و برادران ماکسول گفتند که او تحت “رفتار نامناسب و تحقیرآمیز” قرار گرفته است.

ماکسول در ژوئیه 2020 دستگیر شد، زیرا دادستان ها قول داده بودند که همدستان اپستین را پس از مرگ مدیر پول چند میلیون دلاری یک سال قبل تعقیب کنند.

او از آن زمان در بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین نگهداری می شود و در آنجا بارها از شرایط غیربهداشتی و غیرانسانی شکایت کرده است.

دادستان ها می گویند که ماکسول با دختران در سفرهای خرید و سینما دوست می شد و بعداً آنها را تشویق می کرد که ماساژهای برهنه ای به اپشتین بدهند که در طی آن او قبل از دادن پول به آنها دست به اعمال جنسی می زد.

او در هر شش اتهام خود را بی گناه دانسته است و در صورت محکومیت در تمامی اتهامات، با 80 سال زندان مواجه خواهد شد.

– ‘فرضیه ی بی گناهی’ –

زیمری و فینل گفتند که او باید بتواند به اتهامات “در یک محاکمه عادلانه که در آن احترام به اصل بی گناهی تضمین شده است” پاسخ دهد.

اما آنها در بیانیه ای با اشاره به مستندها، پادکست ها و کتاب های تولید شده در مورد این پرونده، این سوال را مطرح کردند که آیا یک محاکمه عادلانه امکان پذیر است یا خیر.

آنها گفتند: “صدها میلیون نفر قبلاً توانسته اند خود را در مورد گناهکار بودن او متقاعد کنند.”

در این دادخواست تاکید شده بود که هیچ توجیهی برای بازداشت طولانی مدت ماکسول پیش از محاکمه وجود ندارد.

وکلای دادگستری گفتند: «گویی گیسلین ماکسول از عواقب شکست دولت ایالات متحده در حفظ جان جفری اپستین و تضمین حضور او در دادگاه رنج می برد».

مرز باریکی بین عدالت و انتقام وجود دارد، ما با شاکیان مبارزه نمی کنیم، بلکه با خودسری مبارزه می کنیم.

آنها گفتند که ماکسول مجبور شده بود روزی چندین بار تحت بازرسی بدنی قرار گیرد و هر 15 دقیقه پس از قرار دادن ساعت انتحاری با مشعل در صورتش بیدار شده بود.

در این طومار از گروه کاری سازمان ملل در مورد بازداشت خودسرانه خواسته شد تا تشخیص دهد که بازداشت وی خودسرانه بوده است و از کارشناسان خواسته است که از ایالات متحده بخواهند که او را “بدون تاخیر” آزاد کند.

سازمان ملل بلافاصله به پرسش خبرگزاری فرانسه در مورد اینکه آیا گروه کاری این طومار را دریافت کرده و چه زمانی ممکن است مورد بررسی قرار گیرد، پاسخ نداد.

این گروه متشکل از پنج کارشناس مستقل است که به نمایندگی از سازمان ملل صحبت نمی کنند و نظرات آنها الزام آور نیست، اگرچه آنها دارای اعتبار هستند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)