دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت: انگیزه واکسیناسیون کووید باید در سطح جهانی تقویت شود

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت: انگیزه واکسیناسیون کووید باید در سطح جهانی تقویت شود

پونا:

دکتر سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، روز دوشنبه خواستار گسترش و تقویت برنامه واکسیناسیون کووید-19 در سراسر جهان با توجه به افزایش موارد ابتلا به نوع Omicron شد.

دکتر سوامیناتان در یکی از جلسات عمومی در PANEX-21 که در دانشکده پزشکی نیروهای مسلح در ماهاراشترا برگزار شد، گفت که دامنه واکسیناسیون باید گسترش یابد تا اطمینان حاصل شود که افراد آسیب پذیر پس از تجویز دو دوز محافظت می شوند و اینکه احتمال مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان کاهش می یابد.

او همچنین گفت که بحث هایی در سطح جهانی در مورد داشتن یک “پیمان بیماری همه گیر” در حال انجام است.

با دلتا، تا حدودی شاهد کاهش فعالیت خنثی‌کننده با واکسن‌های معمولی بودیم. اما با Omicron، شاهد کاهش بیشتر بودیم. این بدان معناست که Omicron می‌تواند از پاسخ‌های ایمنی ما فرار کند و ما را آلوده کند، اما واکسیناسیون همچنان امیدوار است که از ابتلا به این بیماری محافظت کند. او گفت که به شدت بیمار است.

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: ما می خواهیم برنامه واکسیناسیون را تا حد امکان در سراسر جهان گسترش و تقویت کنیم.

او گفت که در سطح جهانی بحث هایی در مورد داشتن یک “پیمان بیماری همه گیر” انجام می شود که همه کشورها را به خطوط پیمان های مربوط به تسلیحات و مهمات، معاهدات خودکار یا استفاده از سلاح های بیولوژیکی که به دلیل جهانی شدن مجاز نیستند، ملزم می کند. کنوانسیون ها و موافقت نامه ها

دکتر سوامیناتان همچنین گفت که در دوره اولیه همه گیری، افراد در WHO شروع به یادگیری در مورد درمان کردند.

کارآزمایی‌های بالینی انجام شد و چندین کشور از جمله چین و ایتالیا که موج اول منجر به مرگ و میر بالا شد و نیویورک، بریتانیا و سایر کشورها نیز شروع به تولید داده‌ها کردند و کارآزمایی‌های بالینی آغاز شد. سازمان جهانی بهداشت سپس تصمیم به راه‌اندازی گرفت. یک پلتفرم آزمایشی همبستگی ایجاد کنیم. ظرف چند هفته، ما می‌توانیم آزمایش‌هایی را در 30 کشور آغاز کنیم و هند نیز بخشی از آن بود.”

دکتر سوامیناتان همچنین گفت که هند کمک بزرگی به آزمایشات همبستگی شد. وی گفت: “اکنون کارآزمایی های همبستگی در مرحله دوم است. مرحله اول در مورد داروهایی مانند هیدروکسی کلروکین، رمدسیویر و سایر داروها بود. در مرحله دوم، ما به دنبال داروهای ضد التهابی هستیم.”

این دانشمند ارشد افزود: WHO همچنین یک پلت فرم آزمایشی واکسن همبستگی را با توجه به نیاز به آزمایش مناسب واکسن های بیشتری که در حال توسعه هستند راه اندازی کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)