نحوه برخورد اروپا با Omicron Surge

محدودیت‌های بیشتر، نکته پنجم: اروپا چگونه با موج Omicron سروکار دارد

کووید در اروپا: نوع Omicron به ثبت افزایش موارد کمک کرده است.

بروکسل:

اتحادیه اروپا پنجمین واکسن کووید-19 خود را روز دوشنبه تأیید کرد و مبارزه خود را با نوع ویروس Omicron تشدید کرد زیرا WHO خواستار تلاش‌های بیشتر برای اطمینان از پایان همه‌گیری در سال آینده شد.

اروپا در حال حاضر با عرضه واکسن‌ها و واکسن‌های تقویت‌کننده بسیار جلوتر از سایر بخش‌های جهان است، اما نوع Omicron به ثبت افزایش موارد ابتلا کمک کرده است و مجبور به بازگشت به محدودیت‌های شدید در برخی کشورها شده است.

علیرغم نشانه‌هایی مبنی بر اینکه Omicron شدیدتر از نوع دلتای هنوز غالب نیست، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که می‌تواند عفونی‌تر باشد و احتمالاً مقاومت بالاتری در برابر واکسن‌ها دارد.

از آنجایی که برای اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی گزارش شد، Omicron در ده ها کشور شناسایی شده است و امیدها مبنی بر پایان بدترین بیماری همه گیر را از بین می برد.

اما جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که قصد ندارد کشور را قفل کند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، از کشورها خواست تا تلاش‌های خود را برای کمک به پایان دادن به همه‌گیری دو برابر کنند و خواستار لغو رویدادهای سال نو شد، زیرا بهتر است «دیرتر جشن بگیریم تا اکنون جشن بگیریم و دیرتر غصه بخوریم».

او گفت: «ما اکنون باید روی پایان دادن به این بیماری همه گیر تمرکز کنیم.

محدودیت های بیشتر

لندن روز دوشنبه اعلام کرد که مراسم شب سال نو را در میدان مرکزی ترافالگار برای 6500 نفر لغو کرده است.

بر اساس پیشنهادی که خبرگزاری فرانسه دیده است، پاریس قبلاً جشن های سال نو خود را لغو کرده است و انتظار می رود آلمان محدودیت های شدیدی را برای مهمانی های خصوصی و تعطیلی کلوپ های شبانه اعمال کند.

در پیش نویس سند آمده است: «برگزاری جشن سال نو با جمعیت زیاد در شرایط فعلی غیرقابل توجیه است.

مشاوران دولت آلمان از قبل خواستار اعمال محدودیت‌های سخت‌تر در سراسر جهان بودند و کارشناسان در چندین کشور بارها هشدار دادند که واکسیناسیون به تنهایی برای متوقف کردن Omicron کافی نخواهد بود.

مراکش جشن سال نو را به طور کامل ممنوع اعلام کرد.

اما بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا هرگونه تشدید بیشتر قوانین کروناویروس انگلیس در کریسمس را رد کرد و در عین حال متعهد شد که وضعیت را “تحت بررسی دائمی” نگه دارد.

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، با این وجود، گفته می‌شود که ملکه الیزابت دوم برنامه‌های خود را برای گذراندن کریسمس در املاک خود در ساندرینگهام لغو کرده است و در عوض “اقدامات احتیاطی معقول” را اتخاذ می‌کند و در قلعه ویندزور می‌ماند.

هلند قبلاً قرنطینه کریسمس را اعمال کرده است و اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا هشدار داده است که نوع Omicron ممکن است تا اواسط ژانویه در اروپا غالب شود.

مجوز اتحادیه اروپا برای تزریق واکسن توسط شرکت آمریکایی Novavax، که از فناوری مرسوم‌تری نسبت به سایر واکسن‌های کووید استفاده می‌کند، این امیدواری را ایجاد کرده است که افرادی که نگران واکسینه شدن هستند ممکن است اکنون مطرح شوند.

این پنجمین واکسن تایید شده در بلوک پس از واکسن‌های Pfizer، Moderna، AstraZeneca و Johnson & Johnson است، و اتحادیه اروپا قبلاً قراردادی را برای خرید تا 200 میلیون دوز از واکسن دو واکسن Novavax امضا کرده است.

فون در لاین در بیانیه ای گفت: “در زمانی که نوع Omicron به سرعت در حال گسترش است… من به ویژه از مجوز امروز واکسن Novavax خوشحالم.”

WEF خاموش است

با افزایش سرعت همه گیری، جمعیت خسته بار دیگر با دور جدیدی از محدودیت ها و لغو رویدادهای بزرگ مواجه می شوند.

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که گردهمایی سالانه ماه ژانویه خود با ثروتمندان و قدرتمندان جهان در پیست اسکی داووس سوئیس را به دلیل نوع جدید به تعویق می اندازد.

WEF روز دوشنبه گفت: «علیرغم پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه نشست، قابلیت انتقال Omicron و تأثیر آن بر سفر و تحرک، تعویق را ضروری کرده است.

وزارت بهداشت اسرائیل ممنوعیت سفر اتباع به ایالات متحده را توصیه کرد و چندین کشور اروپایی را به “لیست قرمز کووید” خود اضافه کرد.

دنیای ورزش همچنان درگیر شیوع ویروس است و چندین تیم فوتبال لیگ برتر انگلیس شیوع بیماری را ثبت کردند که باعث شد بازی ها در روزهای اخیر کنار گذاشته شوند.

با این حال، لیگ برتر پس از جلسه روز دوشنبه اعلام کرد که طرح توقف موقت فصل را رد کرده است و گفت: “این قصد جمعی لیگ است که برنامه بازی های فعلی را در صورت امکان ادامه دهد.”

تنیس همچنان متحمل ضربه های بزرگی می شود و رافائل نادال ستاره اسپانیایی آخرین بازیکنی است که تستش مثبت شده است و شرکت او در مسابقات آزاد استرالیا ماه آینده را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

او گفت: “در نتیجه شرایط، من باید با تقویمم انعطاف کامل داشته باشم و بسته به تکاملم گزینه هایم را تجزیه و تحلیل خواهم کرد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)