دانشجویان خارجی دیگر مجاز به خرید بدون مالیات در ژاپن نیستند

دانشجویان خارجی دیگر مجاز به خرید بدون مالیات در ژاپن نیستند

ژاپن در حال برنامه ریزی برای ساده کردن شرایط خرید بدون عوارض گمرکی برای گردشگران است (نمایندگی)

توکیو:

دانشجویان خارجی در ژاپن در پاسخ به موارد مشکوک فروش مجدد و شکایات مربوط به بررسی های صلاحیت دست و پاگیر، دیگر اجازه دسترسی به خریدهای بدون عوارض گمرکی را نخواهند داشت.

به گزارش کیودو نیوز، دولت ژاپن تصمیم گرفته است به سیستمی که به دانشجویان خارجی و سایر ساکنان طولانی مدت اجازه می دهد تا خریدهای بدون عوارض گمرکی انجام دهند، پایان دهد.

دولت و ائتلاف حاکم به رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن در حال برنامه ریزی برای ساده کردن واجد شرایط بودن خرید بدون عوارض گمرکی برای گردشگران و افرادی با ویزای کوتاه مدت حداکثر 90 روزه، به عنوان بخشی از اقدامات اصلاح مالیاتی هستند. .

به گزارش کیودو نیوز، منابع آگاه با این طرح روز یکشنبه گفتند، این تصمیم در پاسخ به موارد مشکوک فروش مجدد و شکایات مربوط به چک های صلاحیت سنگین اتخاذ شده است.

کیودو گزارش داد: «بر اساس سیستم فعلی، که به عنوان بخشی از اصلاحات مالیاتی برای سال مالی 2022 بازنگری خواهد شد، دانشجویان خارجی که به مدت طولانی در ژاپن می مانند و به صورت پاره وقت کار نمی کنند، می توانند ظرف شش ماه پس از ورود به کشور، خریدهای معاف از مالیات انجام دهند. اخبار.

انتقاداتی در مورد بررسی‌های امنیتی زمان‌بر در فروشگاه‌های معاف از گمرک برای بررسی اینکه آیا دانش‌آموز کار می‌کند یا خیر، وجود دارد. به گزارش کیودو نیوز، در حالی که دیگران از این که فروشگاه‌هایی که بررسی‌های امنیتی ملایم‌تری دارند، در نهایت مشتریان بیشتری را جذب می‌کنند، شکایت کرده‌اند.

به گزارش کیودو نیوز، پس از معرفی سیستمی برای دیجیتالی کردن اطلاعات خریداران در آوریل 2021 که توسط آژانس ملی مالیات کشف شد، چندین تردید در مورد “خرید بی رویه” توسط دانشجویان خارجی مطرح شد. این آژانس بر این باور است که چنین دانشجویان خارجی ممکن است کالاها را در مقادیر زیاد خریداری کنند و آنها را با قیمت های بالاتر با 10 درصد مالیات بر مصرف دوباره بفروشند.

به گزارش کیودو به نقل از منابع، این خریدهای معاف از گمرک پیش از این برای «غیر مقیم» بر اساس قانون مبادلات خارجی و تجارت خارجی کشور باز بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)