آلمان قصد دارد واکسیناسیون کووید را برای برخی مشاغل اجباری کند: گزارش

آلمان قصد دارد واکسیناسیون را برای برخی مشاغل اجباری کند: گزارش

در پیش نویسی که رویترز مشاهده کرد، آمده است که کارکنان مشاغل خاص باید واکسیناسیون خود را ثابت کنند. (فایل)

برلین:

بر اساس نسخه ای از پیش نویس قانونی که روز یکشنبه رویترز مشاهده کرد، دولت آینده آلمان می خواهد واکسیناسیون کووید-19 را از 16 مارس برای افرادی که در بیمارستان ها، خانه های سالمندان و سایر اقدامات پزشکی کار می کنند اجباری کند.

آلمان به دلیل ترس از تشدید کمبود پرسنل پزشکی و خانه سالمندان در مورد اجباری کردن واکسن ها خودداری کرده است، اما حمایت از این ایده افزایش یافته است زیرا این کشور در موج چهارم شیوع بیماری همه گیر با افزایش عفونت ها مواجه شده است.

سوسیال دموکرات ها، سبزها و دموکرات های آزاد که قرار است روز چهارشنبه دولت جدید آلمان را تشکیل دهند، قرار است این قانون را در هفته آینده به پارلمان ارائه کنند.

در پیش نویس مشاهده شده توسط رویترز آمده است که کارکنانی که در این مناطق کار می کنند باید ثابت کنند که واکسینه شده یا از COVID-19 بهبود یافته اند یا یک گواهی پزشکی ارائه کنند تا نشان دهد نمی توانند تا 15 مارس واکسینه شوند.

از آنجایی که این کشور به دنبال واکسیناسیون یا ارائه داروهای تقویت کننده به 30 میلیون نفر قبل از کریسمس است، پیش نویس قانون همچنین به دندانپزشکان، دامپزشکان و داروسازان اجازه می دهد تا با آموزش مناسب برای مدتی موقت واکسن تزریق کنند.

قانون پیشنهادی تا 15 فوریه تمدید می شود اقدامات موقتی که به ایالت های فدرال آلمان این امکان را می دهد تا در صورت نیاز اقدامات قرنطینه شدیدتری را اعمال کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)