حمله به کاندیدای ضد ناتو ریاست جمهوری فرانسه در اولین تجمع (ویدئو) – اخبار RT World

مردی به سمت اریک زمور، نامزد راست افراطی ریاست‌جمهوری فرانسه هجوم برد و گردن او را گرفت، در حالی که او می‌خواست اولین گردهمایی کمپین انتخاباتی خود را آغاز کند. این رویداد با درگیری بین هواداران او و “ضد نژادپرست” همراه بود.

زمور روز یکشنبه در حال حرکت به سمت صحنه مراسم تحلیف انتخاباتی خود در حومه پاریس ویلپنت بود که به نظر می رسید مردی به او حمله کرده و دستانش را برای مدت کوتاهی پشت گردن نامزد قفل کرده است.

این حادثه به صورت ویدئویی ضبط شده است که در فضای مجازی دست به دست می شود.

اطلاعات امنیتی زمور بلافاصله فرد را دستگیر کرده و به پلیس تحویل دادند. این مرد به ظن بازداشت بازداشت شد “خشونت از پیش برنامه ریزی شده” شبکه تلویزیونی BFM فرانسه گزارش داد. مهاجم مورد ادعا برای پلیس به دلیل دست داشتن در آن شناخته شده بود “جرایم قانون مشترک” کانال گفت

زمور که ظاهراً از این حادثه آشفته نشده بود، به سمت صحنه رفت و میزبان یک تجمع در برابر جمعیت 12000 نفری بود، علیرغم اینکه گزارش شده بود مچ دست خود را در غوغا زخمی کرده بود.

در اولین گردهمایی خود پس از اعلام نامزدی ریاست جمهوری، زمور، که عمدتاً به دلیل مواضع ضد مهاجرتی خود شناخته می شود، همچنین قول داد که فرانسه را از ناتو خارج کند. زمور، مجری برنامه گفتگوی محبوب و تبدیل به سیاستمدار، متعهد شد از مشاغل فرانسوی در برابر شرکت های آمریکایی و چینی محافظت کند، غرامت کارگران را افزایش دهد و آموزش را حذف کند. “فراگیری” از برنامه درسی مدرسه

در یک لحظه جمعیت آتش گرفته سرود ملی فرانسه “La Marseillaise” را خواندند.

این رویداد با درگیری های خشونت آمیز بین حامیان زمور و فعالان خودخوانده ضد نژادپرستی همراه بود. حدود دوازده عضو گروه SOS Racisme. در تظاهرات با بنر «نه به نژادپرستی» حاضر شدند و مدعی شدند که مورد حمله هواداران زمور قرار گرفته اند.

یکی از کلیپ‌ها نشان می‌دهد که مردی ناشناس در ابتدای مسابقه به یک زن، که ظاهراً یک فعال SOS Racisme است، ضربه می‌زند.

یکی از فعالان زن SOS Racisme زمانی که بعداً توسط رسانه های فرانسوی مصاحبه کرد، چهره ای خون آلود داشت.