داعش ده ها شکارچی قارچ را در سوریه می کشد – رسانه – اخبار RT World

خبرگزاری سانا گزارش داده است که تروریست های داعش به گروهی از مردم محلی که در حال جمع آوری ترافل در صحرا بودند، حمله کردند

خبرگزاری سانا روز یکشنبه گزارش داد که در حمله تروریست های داعش (داعش سابق) در استان حماه سوریه دست کم 26 نفر کشته شدند. یک منبع در پلیس منطقه به خبرگزاری گفت که ساکنان محلی در حال جمع آوری ترافل در بیابان در شرق استان بودند که مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند.

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که بیش از 30 غیرنظامی در این حادثه سرنگون شده‌اند. یک مدیر بیمارستان محلی در شهر سلامیه به رسانه ها گفت که مرکز وی جسد 26 نفر از کشته شدگان این حمله را دریافت کرده است.

هفته گذشته، روزنامه الوطن سوریه با اشاره به خطرات بالای ناشی از مین ها و گلوله های منفجر نشده و همچنین فعالیت بقایای داعش در این منطقه، به مردم نسبت به بیرون رفتن به صحرای حماه برای جستجوی ترافل هشدار داد.

یک مقام هلال احمر سوریه به الوطن گفت که در مجموع 47 نفر در حین جمع آوری ترافل بین 5 فوریه تا 22 مارس کشته و 71 نفر مجروح شده اند. این روزنامه گزارش داد که افراد زیادی نیز در این منطقه مفقود شده اند و افزودند که ممکن است توسط افراط گرایان داعش نیز ربوده شده باشند.

بیشتر بخوانید:
آمریکا به استفاده از تروریست ها در سوریه – روسیه ادامه می دهد

به گزارش سانا، یکی از حملات بزرگ داعش در اواسط فوریه انجام شد که در آن 53 غیرنظامی هنگام جمع آوری ترافل توسط تروریست ها کشته شدند.

ترافل های صحرایی به اندازه پسرعموهای اروپایی دور خود کمیاب و ارزشمند نیستند، اما هنوز در خاورمیانه بسیار محبوب هستند. قارچ ها معمولا کیلویی فروخته می شوند و قیمت هر واحد آن بین 22 تا 65 دلار است. قیمت برخی از انواع ترافل صحرایی بسته به کیفیت محصول، به 237 دلار در هر کیلو می رسد. به گزارش الوطن، با این حال، برداشت امسال فراوان بوده است که منجر به کاهش قیمت ترافل در بازارهای سوریه شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: