دارنده مدال المپیک خواستار تحریم نایک شد – اخبار جهانی RT

شارون دیویس، شناگر سابق المپیک بریتانیا و منتقد سرسخت ورزشکاران تراجنسیتی که در ورزش زنان شرکت می‌کنند، پس از همکاری با شخصیت تراجنسیتی TikTok، دیلان مولوینی، خواستار تحریم غول پوشاک ورزشی نایک شده است.

“به نظر می رسد هیچ کس واقعاً به افکار عمومی گوش نمی دهد.” دیویس روز پنجشنبه به GB News گفت. و این چیزی است که به نظر می رسد بسیار ناامید کننده است. بنابراین، تنها راهی که می‌توانیم واقعاً این شرکت‌ها را بسازیم و دولت‌ها را وادار به گوش دادن کنیم، تحریم با کیف پول‌هایمان است.»

شخصیت تراجنسیتی در رسانه های اجتماعی Mulvaney – که با Bud Light نیز همکاری داشته است – در تصاویر اینستاگرام مدل سوتین های ورزشی نایک این هفته، لباس هایی که دیویس می گوید، نشان داده شد. “کاربرد ندارد” به مولوینی که هنوز جراحی تغییر جنسیت انجام نداده است.

“در حال حاضر فقط با زنان مورد بی مهری قرار می گیرد.” دیویس افزود، “به ویژه در دنیای ورزش که فیزیولوژی تفاوت زیادی ایجاد می کند.”

مولوینی تاکنون در مورد این جنجال اظهار نظری نکرده است. Anheuser-Busch که مالک Bud Light است، از طریق یک سخنگوی این برند گفت «با صدها تأثیرگذار در برندهای ما به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی معتبر با مخاطبان در جمعیت‌های مختلف کار می‌کند.»


IOC دستورالعمل تراجنسیتی ها را اصلاح می کند

مشارکت تراجنسیتی ها در ورزش در میان موجی از طرح های قانونی در ایالات تحت رهبری جمهوری خواهان در ایالات متحده که به دنبال اعمال محدودیت های مختلف بر توانایی ورزشکاران ترنس برای شرکت در ورزش های زنانه است، به موضوعی مورد بحث تبدیل شده است.

با این حال، مدارس و کالج‌ها در ایالات متحده از اعمال ممنوعیت‌های عمومی برای ورزشکاران تراجنسیتی به عنوان بخشی از مقررات موجود در قانون برابری جنسیتی که این هفته توسط دولت بایدن پیشنهاد شد، منع می‌شوند.

یکی دیگر از ورزشکاران سابق المپیک، کیتلین جنر، که تراجنسیتی است، نیز به گروه مخالفان نایکی پیوسته است که او را اینگونه توصیف کرد. “بیدار شد” و گفت که “شمولیت” نباید به ضرر اکثریت مردم تمام شود.

جنر نیز مانند دیویس از منتقدان برجسته ورزشکاران تراجنسیتی بوده است که در ورزش با زنان متولد شده بیولوژیکی رقابت می کنند. با این حال، جنر خاطرنشان کرد که هیچ مشکلی با مولوینی برای پیگیری قراردادهای حمایت مالی ندارد، همانطور که در گذشته انجام داده است.

ویوک راماسوامی، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه که به دلیل مخالفتش با به اصطلاح «ووکیسم» مورد توجه قرار گرفت، نیز مخالفت خود را با معامله نایک با مولوانی ابراز کرده و آن را “بدترین نوع سرمایه داری بیدار شد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: