اروپایی ها نباید «پیروان» آمریکا شوند – مکرون – اخبار RT World

رئیس جمهور فرانسه از سیاست تقابلی واشنگتن در قبال تایوان فاصله گرفت

اروپا باید پیگیری کند “استقلال استراتژیک” امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه به پولیتیکو گفت و از کشاندن به رویارویی از جانب ایالات متحده خودداری کنید. ماکرون پیش از این نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود، اما با این وجود از رهبری واشنگتن در مورد اوکراین پیروی کرده است.

مکرون در مصاحبه ای که این هفته در داخل چین سفر می کرد به سایت خبری گفت که اروپا با یک “ریسک بزرگ” اگر این گرفتار بحران‌هایی می‌شود که مال ما نیستند.»

پارادوکس این است که با هراس غلبه کنیم، معتقدیم که فقط پیروان آمریکا هستیم. مکرون گفت. «سوالی که اروپایی ها باید به آن پاسخ دهند… آیا به نفع ما است که سرعت بخشیدن به آن را افزایش دهیم؟ [a crisis] در تایوان؟ نه. بدتر از آن این است که فکر کنیم ما اروپایی ها باید در این موضوع پیرو شویم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.

مکرون قبل از مصاحبه با رئیس جمهور چین شی جین پینگ دیدار کرد و پس از آن به این نتیجه رسید که اگر اروپایی‌ها نمی‌توانند بحران اوکراین را حل کنند، چگونه می‌توانیم به طور معتبر در مورد تایوان بگوییم: مراقب باشید، اگر کار اشتباهی انجام دهید، ما آنجا خواهیم بود؟


شی در جریان سفر ماکرون به چین تقسیم و تسخیر می کند

ساعاتی پس از خروج مکرون از حریم هوایی چین، پکن تمرینات نظامی را در اطراف تایوان آغاز کرد، اقدامی که به طور گسترده به عنوان پاسخی به تسای اینگ ون، رهبر طرفدار استقلال جزیره در دیدار با قانونگذاران آمریکایی در کالیفرنیا در روز چهارشنبه تلقی می شود.

روابط بین چین و ایالات متحده در پایین ترین سطح تاریخی قرار دارد و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده سال گذشته در موارد متعددی پیشنهاد کرد که واشنگتن مداخله نظامی خواهد کرد تا از اتحاد مجدد پکن تایوان با سرزمین اصلی جلوگیری کند. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها و اظهارات مقامات چینی، در حالی که رهبران جهان از جمله ماکرون ظاهراً راضی هستند که از بن بست تایوان دور بمانند، اصرار آنها بر فشار بر چین برای محکوم کردن روسیه به دلیل عملیات نظامی اش در اوکراین، شی جینپینگ را خشمگین کرده است.

درگیری در اوکراین همچنین تا حد زیادی بحث درباره «خود مختاری استراتژیک» در اروپا را به هم زد. در حالی که مکرون و آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در سال های اخیر به طور گسترده در مورد کاهش اتکای خود به ایالات متحده صحبت کرده بودند، تغییر قدرت در برلین باعث شد که دولت اولاف شولتز دهه ها سیاست خارجی صلح طلبانه را معکوس کند تا به دستور واشنگتن اوکراین را مسلح کند، در حالی که هم فرانسه و هم فرانسه. آلمان خودروهای زرهی، مهمات و در مورد آلمان تانک به نیروهای کی یف عرضه کرده است.

با افزایش هزینه‌های انرژی و تورم که به بی‌ثباتی داخلی کمک می‌کند، ماکرون از هر ۱۰ بسته تحریمی ضد روسیه اتحادیه اروپا حمایت کرده است. ماکرون علیرغم اینکه از فوریه گذشته چندین بار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کرده است، نتوانسته کرملین را به سمت توقف عملیات خود در اوکراین سوق دهد.

رئیس جمهور فرانسه هنوز درباره استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا صحبت می کند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تابستان گذشته اظهار داشت و افزود “من مطمئن هستم که آنها اجازه نخواهند داشت آن را داشته باشند.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: