دادگاه میانمار اولین احکام را در دادگاه آنگ سان سوچی صادر می کند

دادگاه میانمار اولین احکام را در دادگاه آنگ سان سوچی صادر می کند

آنگ سان سوچی رهبر میانمار در کودتای فوریه توسط ارتش سرنگون شد. (فایل)

دادگاهی در میانمار تحت حاکمیت نظامی قرار است روز سه‌شنبه اولین احکام را در مورد حدود 12 پرونده علیه آنگ سان سوچی، رهبر مخلوع این کشور که به دلیل جرائمی که مجموعا بیش از 100 سال حبس دارند، صادر کند.

برنده محبوب جایزه صلح نوبل، یک دولت غیرنظامی منتخب را رهبری کرد که در کودتای نظامی 1 فوریه سرنگون شد و از ژوئن بدون ارتباط و محاکمه با جلسات دادگاه پشت درهای بسته برگزار شد.

به گفته یک منبع آگاه از روند رسیدگی، یک قاضی روز سه شنبه در مورد اتهامات تحریک و نقض قانون بلایای طبیعی با نقض پروتکل های COVID-19 که به ترتیب تا دو و سه سال حبس دارند، حکم خواهد داد.

وین ماینت، رئیس جمهور برکنار شده و متحد حزب سوچی، اتحادیه ملی برای دموکراسی (NLD) در صورت مجرم شناخته شدن با همین سرنوشت روبرو می شود.

نه حکومت نظامی و نه رسانه های دولتی اطلاعاتی در مورد این روند ارائه نکرده اند و برای وکلای متهمان حکم تهوع صادر شده است. سوچی همچنین متهم به فساد مالی است.

ایالات متحده و کارشناسان سازمان ملل کیفرخواست را محکوم کرده و خواستار آزادی متهمان شده اند.

سخنگوی حکومت نظامی روز دوشنبه به تماس‌ها پاسخ نداد، اما قبلاً گفته بود که سوچی از سوی یک قوه قضائیه مستقل در حال انجام مراحل قانونی است.

حامیان سوچی، 76 ساله، می گویند که این پرونده ها انگیزه های سیاسی دارند و برای پایان دادن به زندگی سیاسی زنی طراحی شده اند که برای چندین دهه در دوران حاکمان نظامی قبلی، که بیشتر اوقات در حبس خانگی بود، از دموکراسی دفاع می کرد.

میانمار از زمان سرنگونی خود در هرج و مرج بوده است و حکومت نظامی در میان اعتراضات، اعتصابات و مقاومت مسلحانه شبه نظامیان در تلافی استفاده ارتش از نیروی مرگبار برای تحکیم قدرت تلاش می کند.

موضوع تحریک بر نامه‌ای بدون امضا است که توسط NLD در زمانی که سوچی در بازداشت بود ارسال شد و از سفارت‌ها می‌خواست حکومت نظامی را به رسمیت نشناسند.

مورد دیگر موارد نقض COVID-19 را در طول مبارزات انتخاباتی سال گذشته مدعی است. این دو منکر تخلف می شوند.

ریچارد هورسی، کارشناس میانماری در گروه بین المللی بحران، گفت که این اتهامات برای به حاشیه راندن یک رهبر منتخب مردم طراحی شده است.

او گفت: “ژنرال ها می دانند که این احکام هیچ کس را قانع نمی کند و هدف آنها در عوض نمایش قدرت رژیم است. اما احتمالاً فقط عزم جنبش مقاومت مردمی را تقویت می کند.”

خین زاو وین، تحلیلگر سیاسی، گفت که صرف نظر از احکام روز سه شنبه، انقلابی در میانمار در جریان بود که فراتر از سوچی بود.

او گفت: «آنها تلاش می کنند مطمئن شوند که او دیگر نمی تواند به سیاست بازگردد.

آنها (ارتش) جنایات خود را نشان دادند و هنوز هم ادامه دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)