پزشک آفریقای جنوبی که Omicron را کشف کرد علائم را شرح می دهد – RT World News

یک پزشک آفریقای جنوبی که یکی از اولین کسانی بود که این بیماری را شناسایی کرد، گفت: افراد آلوده به سویه جدید Omicron کووید-19 “علائم غیرمعمول” را نشان می دهند که تا حدودی با علائم مرتبط با نوع دلتا متفاوت است.

دکتر آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی روز یکشنبه به بی‌بی‌سی گفت، بیماران کووید آلوده به سویه جدید در حدود 18 نوامبر ظاهر شدند. اولین بیمار از این قبیل، مردی در 30 سالگی، به او گفت که او چنین است “بسیار خسته” برای چند روز، و همچنین به درد بدن اشاره کرد و “کمی سردرد” او گفت.

ادامه مطلب


Omicron: آنچه در مورد نوع جدید Covid می دانیم

بیمار علائمی را که معمولاً با دلتا یا هر گونه کووید-19 قبلی مرتبط است مانند سرفه یا از دست دادن چشایی یا بویایی نشان نداد و “خارش گلو” دکتر اضافه کرد به جای درد.

کوتزی گفت که همکارانش موارد مشابهی از بیماران مبتلا به سویه Omicron را گزارش کردند که همگی آن‌چه را که او نامید تجربه کرده بودند. “علائم بسیار خفیف.” او همچنین گفت که هیچ بیمار مبتلا به Omicron که او از او مطلع است در بیمارستان بستری نشده است.

مشاهدات او تا حدی توسط پروفسور بری شوب، ویروس شناس و رئیس کمیته مشاوره وزیران آفریقای جنوبی در مورد واکسن های کووید-19 تأیید شد. “تاکنون موارد بسیار خفیف بوده اند.” او روز یکشنبه به اسکای نیوز گفت. ما در اینجا نیز یک برنامه مراقبت بیمارستانی داریم و هیچ افزایش قابل توجهی نشان نداده است [in hospitalizations]” او اضافه کرد.

تمام موارد Omicron ثبت شده تاکنون بوده است “خفیف تا متوسط” شوب گفت. با این حال، او در ادامه هشدار داد که اینها هستند “روزهای اولیه” و برای درک بهتر خطر واقعی ناشی از سویه جدید باید منتظر ماند و دید.

پروفسور همچنین اعتراف کرد که این ویروس در حال گسترش است “بسیار سریع” و تعداد موارد گزارش شده Omicron در آفریقای جنوبی از کمتر از 300 مورد جدید در روز به بیش از 3200 مورد در روز طی 10 روز افزایش یافت.

نوع Omicron که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، از آن زمان به خارج از منطقه گسترش یافته است، با مواردی که در چندین کشور اروپایی مربوط به مسافرانی است که از آفریقای جنوبی آمده اند. کشف سویه موجی از اقدامات واکنش بین‌المللی از جمله محدودیت‌های پرواز و سفر را برانگیخت. ژاپن، اسرائیل و مراکش ورود همه مسافران خارجی را ممنوع کردند و استرالیا نیز بازگشایی مرزهای خود را دو هفته به تعویق انداخت.