خودروهای بمب گذاری شده در فرار جسورانه از زندان منفجر شدند – رسانه – اخبار RT World

مردان مسلح سوار بر یک کامیون زرهی دست ساز و چندین خودروی دیگر به زندانی در مرکز مکزیک حمله کردند و 9 زندانی را آزاد کردند. طبق گزارش‌ها، مجرمان در این فرآیند خودروهای بمب‌گذاری شده را نیز منفجر کردند.

حمله به ندامتگاه شهر تولا از ساعات اولیه روز چهارشنبه آغاز شد. سیمون وارگاس، وزیر کشور ایالت هیدالگو، گفت که در حالی که افراد مسلح در حال یورش به زندان بودند، در جایی دیگر از شهر.دو دستگاه خودرو در آتش سوختبرای منحرف کردن توجه مقامات. به گزارش رسانه های محلی، اینها خودروهای بمب گذاری شده بودند. گزارش ها به نقل از یک آتش نشان محلی می گوید:به نظر می رسد یک وسیله انفجاری باشد.


2 کشته در تیراندازی

مهاجمان با 9 زندانی از صحنه گریختند. گمان می رود خوزه آرتمیو مالدونادو مجیا، رهبر یک گروه جنایتکار محلی در میان آنها باشد. اعتقاد بر این است که سران گروه Mejía، معروف به Pueblos Unidos، در سرقت سوخت از خطوط لوله محلی و همچنین آدم ربایی و اخاذی تخصص دارند.

به گفته مقامات محلی، تیراندازی در زندان تولا یک نگهبان و یک افسر پلیس مجروح شدند و در حال حاضر تحقیقات گسترده ای برای یافتن فراریان در جریان است.

در طول دهه گذشته، کارتل های مواد مخدر و باندهای دیگر بارها به زندان های مکزیک حمله کرده اند. با این حال، آنچه که این حمله اخیر را متمایز می کند، استفاده ادعایی از خودروهای بمب گذاری شده است، که تاکتیکی نیست که معمولاً توسط سازمان های جنایی محلی به کار می رود. با این حال، مقامات هنوز به طور رسمی تایید نکرده اند که آیا مواد منفجره واقعا منفجر شده اند یا وسایل نقلیه به سادگی به آتش کشیده شده اند.

برای چندین دهه، مکزیک در چنگال خشونت کارتل ها بوده است، زیرا سازمان های جنایی با آن برای راه های قاچاق مواد مخدر و کنترل قلمرو مبارزه می کنند.