اولین مورد Omicron در ایالات متحده باعث ایجاد هشدار جهانی در مورد نوع ویروس کرونا شد

اولین مورد Omicron در ایالات متحده باعث ایجاد هشدار جهانی در مورد نوع ویروس کرونا شد

اولین مورد شناخته شده ایالات متحده یک فرد کاملاً واکسینه شده در کالیفرنیا بود که از آفریقای جنوبی بازگشت.

توکیو/واشنگتن:

نگرانی ها در مورد تأثیر نوع Omicron از ویروس کرونا روز پنجشنبه پس از گزارش اولین مورد در ایالات متحده و هشدار بانک مرکزی ژاپن در مورد درد اقتصادی در حالی که کشورها با اقدامات محدودتر واکنش نشان می دهند افزایش یافت.

اولین مورد شناخته شده ایالات متحده یک فرد کاملاً واکسینه شده در کالیفرنیا بود که در 22 نوامبر از آفریقای جنوبی به ایالات متحده بازگشت و هفت روز بعد آزمایش مثبت شد.

رئیس جمهور جو بایدن در حال کار بر روی استراتژی ایالات متحده برای مبارزه با کووید-19 در زمستان امسال است و منابع مطلع در این مورد به رویترز گفتند که یکی از گام‌ها تمدید الزامات استفاده از ماسک برای مسافران تا اواسط ماه مارس است. این منابع گفتند که انتظار می رود روز پنجشنبه اعلام رسمی شود.

کاخ سفید همچنین قصد دارد قوانین سخت گیرانه تری را برای آزمایش برای بازدیدکنندگان بین المللی اعلام کند.

بر اساس نامه ای که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توسط رویترز مشاهده شده است، به خطوط هوایی در ایالات متحده گفته شد که اسامی مسافرانی را که از مناطقی از جنوب آفریقا که توسط Omicron وارد شده اند، تحویل دهند.

چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، که برای اولین بار در 8 نوامبر در آفریقای جنوبی پیدا شد و به حداقل 22 کشور گسترش یافته است.

آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد تا بینشی در مورد اینکه این نوع به راحتی گسترش می‌یابد، شدت بیماری ایجاد می‌کند و اینکه آیا می‌تواند از واکسن‌های موجود فرار کند یا نه.

موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی (NICD) گفت داده های اپیدمیولوژیک اولیه نشان می دهد که Omicron می تواند از برخی مصونیت ها فرار کند، اما واکسن های موجود همچنان باید در برابر بیماری های شدید و مرگ محافظت کنند.

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست سازمان جهانی بهداشت (WHO) در یک نشست توجیهی گفت که داده‌ها باید «در عرض چند روز» در مورد مسری بودن Omicron در دسترس باشد.

مدیر عامل BioNTech گفت واکسنی که با همکاری فایزر تولید می کند احتمالاً محافظت قوی در برابر بیماری شدید Omicron ارائه می دهد.

نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که Omicron ممکن است به‌طور قابل‌توجهی مسری‌تر از نسخه‌های قبلی باشد، بازارهای مالی را متزلزل کرده است، بیم آن می‌رود که محدودیت‌های جدید بتواند بهبودی آزمایشی از ویرانی‌های اقتصادی همه‌گیری را خفه کند.

شاخص‌های کلیدی بازار سهام در ژاپن و استرالیا در معاملات صبح روز پنجشنبه ضعیف‌تر بودند، زیرا میانگین‌های اصلی وال استریت در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به اولین مورد ایالات متحده و افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم واکنش نشان دادند.

هیتوشی سوزوکی، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی ژاپن، گفت که اگر گسترش نوع Omicron به مصرف لطمه بزند یا تنگناهای عرضه ادامه یابد، بهبود اقتصادی ژاپن ممکن است انتظارات را از دست بدهد.

سوزوکی گفت: «اگر تأثیر محدودیت‌های عرضه بزرگ‌تر باشد یا بیشتر از حد انتظار طول بکشد، این خطر وجود دارد که رشد اقتصادی بیشتر از انتظارات در سال آینده کمتر شود».

رئیس بانک مرکزی فیلیپین لحن خوش بینانه تری داشت.

بنجامین دیوکنو، فرماندار بانککو سنترال پیلیپیناس در یک نشست خبری گفت: “ما چندان نگران … نوع جدید نیستیم. فکر می کنم در مورد تاثیر آن اغراق زیادی وجود دارد.”

محدودیت های سفر

سازمان جهانی بهداشت گفت که طبق گزارش ها، حدود 56 کشور از 28 نوامبر در حال اجرای اقدامات مسافرتی برای محافظت در برابر Omicron بودند.

در آخرین محدودیت‌ها، کره جنوبی روز پنجشنبه معافیت‌های قرنطینه را برای مسافران ورودی کاملاً واکسینه شده به مدت دو هفته متوقف کرد زیرا تعداد روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین حد خود رسید. کره جنوبی روز چهارشنبه پنج مورد اول نوع Omicron خود را تایید کرد.

اندونزی همچنین محدودیت‌های مرزی را تشدید کرد، قرنطینه را تمدید کرد و حرکت را در جاده‌های عوارض استراتژیک محدود کرد تا در صورت رسیدن به بزرگترین کشور آسیای جنوب شرقی، گسترش نوع Omicron را محدود کند.

ایالات متحده تقریباً همه خارجی هایی را که در یکی از هشت کشور جنوب آفریقا بوده اند ممنوع کرده است.

اتحادیه اروپا شروع عرضه واکسن خود را برای کودکان 5 تا 11 ساله تا یک هفته تا 13 دسامبر به جلو آورد، زیرا رئیس هیئت اجرایی اتحادیه اروپا گفت که “مسابقه ای با زمان” برای جلوگیری از آن وجود دارد. نوع جدید

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری گفت: «برای بدترین‌ها آماده شوید، به بهترین‌ها امیدوار باشید».

بریتانیا و ایالات متحده هر دو برنامه‌های تقویتی خود را در پاسخ به نوع جدید گسترش داده‌اند، اگرچه WHO می‌گوید کشورهای ثروتمند باید واکسن‌های بیشتری را با افراد آسیب‌پذیر در کشورهای فقیرتر به اشتراک بگذارند که تا زمانی که نرخ تلقیح کم است، احتمال ظهور واکسن‌ها بیشتر است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)