خانواده سلطنتی هلند از جشن تولد پرنسس آمالیا که قوانین کووید را زیر پا گذاشت، پشیمان هستند

خانواده سلطنتی هلند از میزبانی جشن تولد ابراز تاسف کردند.

لاهه:

خانواده سلطنتی هلند روز چهارشنبه پس از اینکه هفته گذشته 21 نفر را برای جشن تولد 18 سالگی ملکه آینده بر خلاف دستورالعمل بهداشتی ویروس کرونا دعوت کردند، ابراز تاسف کردند.

هلند روز سه‌شنبه اعلام کرد که مدارس ابتدایی را زودتر به دلیل تعطیلات کریسمس تعطیل می‌کند و قرنطینه شبانه را تمدید می‌کند زیرا نگرانی‌ها نسبت به نوع ویروس کرونا Omicron افزایش می‌یابد.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند در نامه‌ای به پارلمان نوشت: «خانواده با این اجتماع در فضای باز و با انجام اقدامات احتیاطی از جمله آزمایش‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، تلاش کردند تا با قوانین ویروس کرونا مسئولانه رفتار کنند».

“پادشاه به من اطلاع داد که با تأمل، سازماندهی (گردهمایی) ایده خوبی نیست.”

مردم هلند در حال حاضر می توانند حداکثر از چهار مهمان بالای 13 سال در خانه خود پذیرایی کنند.

این گردهمایی سلطنتی شنبه گذشته در پارکی در مجاورت کاخ سلطنتی برگزار شد و میهمانان باید واکسینه شوند، آزمایش کرونا را انجام دهند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

در نامه روته مشخص نشده است که چند نفر در آن شرکت کرده اند، اما رسانه های محلی به نقل از دولت می گویند که 21 دعوت نامه ارسال شده است.

پرنسس آمالیا در 7 دسامبر 18 سالگی خود را جشن گرفت و به دلیل رسیدن به سن بلوغ، به شورای دولتی هلند، بالاترین نهاد مشورتی دولت ارتقا یافت.

این مهمانی جدیدترین مهمانی از یک رشته تقلبی است که خانواده سلطنتی هلند در طول همه‌گیری انجام داده و محبوبیت آن را کاهش داده است.

در اکتبر سال 2020، خانواده سلطنتی مجبور شدند تعطیلات خود را در یونان کوتاه کنند، پس از اعتراض هایی که جزئیات منتشر شد و هلند به تازگی وارد یک قرنطینه نسبی شده بود.

آمالیا، وارث تاج و تخت، در ماه ژوئن زمانی که از حق خود برای درآمد سالانه 1.6 میلیون یورو (1.81 میلیون دلار) صرف نظر کرد، خبرساز شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)