بسته پرداختی شبیه به ایلان ماسک، مدیر اجرایی QuantumScape، Jagdeep Singh، مدیرعامل تسلا

این مدیر اجرایی هندی بسته پرداختی «تکثیرکننده» شبیه به ایلان ماسک ارائه کرده است

این پیمان بازتاب توافقی است که به ایلان ماسک کمک کرد تا ثروتمندترین فرد جهان شود.

سهامداران QuantumScape Corp.، استارت‌آپ باتری حالت جامد که سال گذشته از طریق یک معامله چک سفید به بازار عرضه شد، بسته دستمزد چند میلیارد دلاری را برای مدیران ارشد خود تصویب کردند که یکی از مشاوران پروکسی آن را «تعجب‌آور» نامید.

بر اساس برآوردهای شرکت مشاوره پروکسی گلس لوئیس، بر اساس این قرارداد، جاگدیپ سینگ، مدیر اجرایی، می‌تواند گزینه‌های سهام به ارزش بالقوه 2.3 میلیارد دلار را دریافت کند، در صورتی که شرکت به نقاط عطف مختلف دست یابد. در پخش اینترنتی جلسه سالانه سهامداران QuantumScape در روز چهارشنبه، این بسته در رای گیری اولیه تصویب شد و این شرکت گفت که آمار نهایی بعداً در دسترس خواهد بود.

گلس لوئیس که از سهامداران خواسته بود این بسته را رد کنند، در گزارش اخیر نوشت: “هزینه ارزش دلاری فاش شده کمک مالی سرسام آور است.” خدمات سهامداران نهادی، یک شرکت مشاوره دیگر نیز با آن مخالفت کرد.

بسته‌های پرداختی بزرگ به‌ویژه پس از موفقیت شرکت تسلا که موجی از پول نقد را در بازار خودروهای الکتریکی به راه انداخت، به طور فزاینده‌ای در میان استارت‌آپ‌های با رشد سریع رایج می‌شود. داینا هریس، شریک شرکت غرامت اجرایی Farient Advisors، گفت: چنین پیمان‌هایی بازتاب توافق غرامتی است که به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا کمک کرد تا به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. حداقل 15 رهبر شرکتی جوایزی به ارزش 100 میلیون دلار یا بیشتر در سال گذشته دریافت کردند که نسبت به زمانی که ماسک در سال 2018 دریافت کرد، سه برابر افزایش یافته است.

QuantumScape در نامه ای به سهامدارانی که از این بسته دفاع می کنند، گفته بود: «ما قویاً به تعیین اهداف چالش برانگیز و دست یافتنی سخت و سپس تمرکز تلاش ها برای تحقق آنها اعتقاد داریم. به همین دلیل است که ما این جایزه جدید را بر اساس اهداف بلند پایه قرار دادیم و به مدیران اصلی خود این توانایی را دادیم که در مسیر صعودی به روشی متناسب با دشواری دستیابی به آنها سهیم شوند.

QuantumScape، با حمایت فولکس واگن AG و صندوق سرمایه گذاری بیل گیتس، در اواخر سال گذشته به ارزش تقریباً 50 میلیارد دلار افزایش یافت و وعده فناوری نسل بعدی خود را داد، که می تواند با ارائه جایگزین ایمن تر و ارزان تر به جای لیتیوم به خودروسازان سرعت بیشتری بپذیرد. باتری های یونی این شرکت در سال جاری تحت فشار فروشندگان کوتاه مدت قرار گرفت که چشم‌انداز آن را زیر سوال بردند، به طوری که سهام تا پایان روز سه‌شنبه ۷۲ درصد سقوط کرد.

سهام تا ساعت 12:32 بعد از ظهر چهارشنبه در نیویورک 4.3 درصد دیگر سقوط کرد.