حمله به مقر غول پیکر لوکس توسط معترضان حقوق بازنشستگی (ویدئو) – اخبار RT World

معترضان در پاریس به مقر هلدینگ لوکس LVMH حمله کردند. این حمله روز پنجشنبه در بحبوحه ادامه تظاهرات گسترده علیه اصلاحات بازنشستگی مورد حمایت دولت، که سن بازنشستگی را از 62 به 64 سال افزایش می دهد، رخ داد.

به گفته رسانه‌های فرانسوی، تظاهرات خارج از دفتر LVMH در نزدیکی شانزلیزه حدود 300 نفر را با برنامه‌ای ضد سرمایه‌داری گرد آورد. گروه کوچکتری از مردم هنگام ورود به ساختمان، شراره ها را آتش زدند و بمب های دودزا پرتاب کردند، تصاویری از صحنه نشان می دهد.

تجاوز شگفت‌انگیز و کوتاه به دنبال گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه این شرکت مد از افزایش 17 درصدی در فروش در سه ماهه اول برخوردار بوده است، به دنبال آن بود که قیمت سهام آن را به رکورد بالایی رساند. LVMH مالک چندین برند معتبر از جمله کریستین دیور، لویی ویتون، موت و هنسی است. برنارد آرنو، مالک اکثریت، بر اساس آخرین رتبه‌بندی میلیاردرهای فوربس، به پشتوانه موفقیت شرکت‌ها به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده است.

روز پنجشنبه هفته گذشته، معترضان فرانسوی به زور وارد دفتر یک شرکت برجسته دیگر، غول مدیریت دارایی و سرمایه گذاری آمریکا، بلک راک شدند.

صدها هزار نفر در فرانسه هفته‌ها در مخالفت با اصلاحاتی که توسط دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور انجام شد، راهپیمایی کرده‌اند. رستوران مورد علاقه او، La Rotonde، هفته گذشته توسط گروهی متشکل از 300 نفر از آشوبگران به آتش کشیده شد که با نیروهای امنیتی نیز درگیر شدند.

بیشتر بخوانید:
ثروت ثروتمندترین های جهان کاهش می یابد – فوربس

تظاهرات این هفته در آستانه حکم دادگاه مورد انتظار در مورد اینکه آیا تصویب جنجالی اصلاحات بدون رای گیری در مجلس قانون اساسی بود یا خیر برگزار می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: