چین “تأثیر منفی” مانورهای نظامی آمریکا را عامل تنش‌های کره شمالی می‌داند

چین «تأثیر منفی» رزمایش‌های نظامی آمریکا را عامل تنش‌های کره شمالی می‌داند

ایالات متحده گفته است که کره شمالی را به دلیل آزمایش موشکی روز پنجشنبه “به شدت محکوم می کند”. (نمایندگی)

پکن:

پس از شلیک موشک بالستیک پیونگ یانگ که باعث شد ژاپن برای مدت کوتاهی هشدار پناهگاه صادر کند، چین روز پنجشنبه «تأثیر منفی» رزمایش‌های نظامی آمریکا را عامل تنش‌ها در شبه جزیره کره دانست.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد صبح پنجشنبه یک موشک بالستیک «میان برد یا بلندتر» را از منطقه پیونگ یانگ کشف کرده است و افزود که احتمالاً «نوع جدیدی» است که احتمالاً از سوخت جامد پیشرفته استفاده کرده است.

ژاپن برای مدت کوتاهی به ساکنان منطقه شمالی هوکایدو هشدار پناهگاه صادر کرد، اما بعداً اعلام کرد که موشک در داخل خاک این کشور اصابت نکرده و هیچ تهدیدی ایجاد نکرده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره پرتاب موشک در نشست خبری منظم گفت: دور تنش کنونی در شبه جزیره دلایل خود را دارد. اطراف شبه جزیره برای همه آشکار است.”

واشنگتن و سئول اخیرا همکاری های دفاعی خود را تشدید کرده اند و تمرینات نظامی مشترکی را با جت های رادارگریز پیشرفته و دارایی های استراتژیک برجسته ایالات متحده برگزار کرده اند.

کره شمالی این گونه رزمایش ها را تمرینی برای تهاجم می داند و روز سه شنبه آنها را به عنوان مانورهای «دیوانه آمیز» «شبیه سازی یک جنگ همه جانبه علیه» پیونگ یانگ توصیف کرد.

ایالات متحده گفته است که کره شمالی را به دلیل آزمایش موشکی روز پنجشنبه “به شدت محکوم می کند”.

این آخرین آزمایش از یک رشته آزمایش‌های ممنوعه تسلیحاتی است که توسط کره شمالی انجام شده است، کره‌ای که در سال جاری چندین مورد از قوی‌ترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را شلیک کرده است.

آقای وانگ گفت که پکن از همه طرف‌ها می‌خواهد که «آرام و خویشتن‌دار باشند» و «اعمال فشار و رویارویی» را متوقف کنند.

وی افزود: «طرف آمریکایی به‌ویژه باید اقدامات ملموسی را در موعد مقرر انجام دهد و به نگرانی‌های منطقی کره شمالی پاسخ دهد و شرایطی را برای کاهش تنش و از سرگیری گفتگو در اسرع وقت ایجاد کند».

قرار است وزرای آب و هوا و محیط زیست گروه هفت در آخر این هفته در ساپورو، پایتخت منطقه ای هوکایدو، یک ماه قبل از برگزاری نشست این گروه در هیروشیما، دیدار کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)