حلزون دریایی نادر رنگین کمان به دلیل گرم شدن دریا در استخر صخره ای انگلستان یافت شد

حلزون دریایی نادر رنگین کمان به دلیل گرم شدن دریا در استخر صخره ای انگلستان یافت شد

این اولین بار بود که راب دریایی رنگین کمان را در یک استخر صخره ای مشاهده کرد.

زنی در بریتانیا در حین کاوش در یک استخر کم عمق از آب دریا، که به عنوان استخر سنگی نیز شناخته می شود، در اطراف ساحل فالموث در جنوب کورنوال، به کشفی باورنکردنی دست یافت. ویکی بارلو با دیدن یک حلزون دریایی رنگین کمانی مبهوت شد بی بی سی. کارشناسان می گویند تنها سه مورد قبلی از این موجود در بریتانیا مشاهده شده است و این اولین مورد در یک استخر سنگی بود. حلزون که با نام باباکینا آنادونی نیز شناخته می شود، عضوی از شاخه نودی بادی در خانواده باباکینیده است.

این راب های دریایی به دلیل رنگ های روشن و شکل های غیر معمول خود شناخته می شوند و معمولا در آب های گرم دریا در سواحل غربی اسپانیا، پرتغال و فرانسه یافت می شوند.

دکتر بن هولت زیست‌شناس دریایی از استخر راک می‌گوید: «از آن زمان تعداد انگشت شماری توسط غواصان و غواصان مشاهده شده است، اما تا آنجا که می‌توانیم بگوییم، این اولین بار است که این گونه توسط یک استخر صخره‌ای در بریتانیا پیدا می‌شود. پروژه به بی بی سی.

این کارشناس همچنین گفت که کشف حلزون دریایی در کورنوال بخشی از الگوی “تغییرات عظیم” است که حیات دریایی طی پنج سال گذشته تجربه کرده است.

دکتر هولت گفت: “این یک یافته شگفت انگیز است و من انتظار دارم که تعداد بیشتری از آنها را ببینیم. همچنین بسیار قابل توجه است زیرا استخرهای صخره ای محیطی کاملاً خشن با جزر و مد هستند.”

خانم بارلو داوطلب پروژه Rock Pool بود که سنگی را برگرداند و این موجود زیبا را پیدا کرد.

او گفت: “وقتی شما به اندازه من در سال گذشته در حال جمع کردن سنگ بوده اید، متوجه می شوید که کدام سنگ ها به احتمال زیاد چیز جالبی در زیر دارند. آخرین سنگی که من برداشتم دقیقا یکی از این سنگ ها بود.” گفت روزنامه گاردین.

خانم بارلو ادامه داد: «این یک صخره بسیار بزرگ و سنگین بود که با جلبک‌های دریایی مختلف پوشانده شده بود و یک بار چیزی بسیار درخشان و غیرعادی را بلند کرد که توجه من را جلب کرد.