حزب حاکم آفریقای جنوبی می‌گوید که پوتین علی‌رغم حکم دادگاه کیفری بین‌المللی «خوش آمد می‌کند» – RT World News

یکی از مقامات ارشد حزب حاکم آفریقای جنوبی اعتراف کرد که این کشور همچنان توسط دیوان بین المللی کیفری “محدود” است.

فیکیله امبالولا، دبیرکل این حزب گفت، کنگره ملی آفریقای جنوبی (ANC) آماده استقبال از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هر زمان در این کشور است.

این مقام ارشد حزب این اظهارات را در مصاحبه ای با استفان ساکور مجری برنامه هاردتالک بی بی سی بیان کرد و از او پرسید که آیا معتقد است دولت این کشور واقعاً حکم بازداشت پوتین را که اوایل سال جاری توسط دادگاه کیفری بین المللی (ICC) صادر شده بود، اجرا خواهد کرد.

اگر بر اساس ANC بود، ما می‌خواستیم که رئیس جمهور پوتین حتی فردا اینجا باشد تا به کشور ما بیاید.» امبالولا اظهار داشت، با این حال، اشاره کرد که ما می دانیم که از نظر انجام این کار توسط ICC محدود شده ایم.

این مقام تا حدودی از پاسخگویی مستقیم به این سوال طفره رفت و گفت که نمی توان به سادگی رفت و رهبر یک کشور را دستگیر کرد.

پوتین رئیس دولت است، آیا فکر می کنید که یک رئیس دولت را می توان در هر جایی دستگیر کرد؟ امبالولا ادامه داد و افزود که رئیس جمهور روسیه در واقع چنین بوده است تلاش برای صلح بین اوکراین و روسیه.

او همچنین گزارشگر را در مورد سوابق مشکوک خود بریتانیا و متحدان غربی آن، به ویژه تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، و نیز جستجوی بیهوده برای «سلاح‌های کشتار جمعی» که بهانه‌ای برای حمله به عراق است، تحت فشار قرار داد.

کشور شما چند جنایت در عراق مرتکب شده است؟ هر کس دیگری که امروز اینقدر سرشناس است چند جنایت در عراق و افغانستان مرتکب شده است؟ آیا آنها را دستگیر کرده اید؟

این اظهارات باعث شد که ساکور بحث را در مورد این موضوع به پایان برساند و روزنامه نگار به جای آن به سؤالات مربوط به امور داخلی آفریقای جنوبی روی آورد.


مسکو دادستان و قاضی دادگاه بین المللی کیفری را به دلیل حکم بازداشت پوتین متهم می کند

دادگاه کیفری بین المللی در اواسط ماه مارس حکم بازداشت پوتین و ماریا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان ریاست جمهوری را صادر کرد و آنها را به شرکت در اخراج غیرقانونی جمعیت (کودکان) و انتقال غیرقانونی جمعیت (کودکان) از مناطق اشغالی اوکراین به فدراسیون روسیه. دادگاه مستقر در لاهه توسط مسکو به رسمیت شناخته نشده است و این اقدام در روسیه اعتبار قانونی ندارد.

با این حال، اقدام ICC برای نشست آتی بریکس که برای ماه اوت و به میزبانی آفریقای جنوبی برنامه ریزی شده است، مشکل ایجاد کرد. مقامات کشور سیگنال های متفاوتی در مورد چشم انداز اجرای آن ایجاد کرده اند و چندین مقام ارشد اظهارات مبهم ارائه کردند. در اواسط آوریل، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، حتی متعهد شد که دیوان بین المللی کیفری را به طور کلی ترک کند، اما مدت کوتاهی پس از آن عقب نشینی کرد و دفترش مدعی شد که رئیس جمهور این اظهارات را بیان کرده است. “به اشتباه.”

این حکم موجب محکومیت گسترده در روسیه و اقدام قانونی علیه مقامات این دادگاه شد. این هفته، کمیته تحقیقات روسیه به طور غیابی یک دادستان و یک قاضی دیوان بین المللی کیفری را به اتهامات نادرست علیه یک مقام خارجی تحت حمایت بین المللی متهم کرد تا روابط بین المللی را پیچیده کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: