طراح هندی الاصل متهم به لباس های طراح جعلی در بریتانیا زندانی شد

طراح هندی الاصل متهم به لباس های طراح جعلی در بریتانیا زندانی شد

آقای پاتل و باندش لباس های تقلبی وارد و می فروختند.

لندن:

سردفتر هندی الاصل کلاهبرداری لباس طراحان جعلی، متهم به سرقت حدود 97 میلیون پوند از طریق ادعای بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در صادرات نادرست منسوجات و تلفن همراه با کمک یک باند جنایتکار، روز پنجشنبه محکوم شد. تا 20 سال زندان برای کلاهبرداری مالیاتی در بریتانیا.

تولید کننده جوراب، آریف پاتل، 55 ساله، ماه گذشته در آنچه اداره مالیات بریتانیا به عنوان یکی از بزرگترین کلاهبرداری های مالیاتی “چرخ فلک” در این کشور توصیف کرد، مجرم شناخته شد.

آقای پاتل پس از یک محاکمه 14 هفته ای در دادگاه چستر کراون به اتهام حسابداری دروغین، توطئه برای تقلب در درآمد عمومی، فروش لباس های تقلبی و پولشویی مجرم شناخته شد.

ریچارد لاس گفت: “عارف پاتل یک سبک زندگی مجلل را به قیمت از دست دادن اکثریت قانونمند زندگی کرد. جرم مالیاتی بدون قربانی نیست و کلاهبردارانی مانند این زوج پولی را می دزدند که خدمات بهداشتی ملی و سایر خدمات عمومی حیاتی را که همه ما به آنها متکی هستیم، می دزدند.” مدیر سرویس تحقیقات تقلب در اعلیحضرت درآمد و گمرک (HMRC)، که بخشی از تحقیقات مشترک با پلیس محلی لنکاوی بود.

آقای پاتل و باندش لباس‌های تقلبی را وارد کرده و می‌فروختند که اگر اصل بودند حداقل 50 میلیون پوند ارزش داشتند و درآمد حاصل از آن برای خرید ملک در سراسر پرستون در شمال انگلیس و لندن از طریق حساب‌های بانکی خارج از کشور استفاده می‌شد.

متهم دیگر، محمد جعفرعلی 58 ساله از دبی، که او نیز به اتهام کلاهبرداری از HMRC و پولشویی مجرم شناخته شد، نیز روز جمعه به 11 سال زندان محکوم شد.

ایمون اونیل، دستیار مدیر سرویس تحقیقات تقلب گفت: «عارف پاتل و محمد جعفرعلی در قلب یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های مالیاتی چرخ فلک‌هایی بودند که این کشور تاکنون دیده است و شدت جرایم آنها با صدور حکم امروز مشخص شده است.» در HMRC

اداره مالیات بریتانیا گفت که در مجموع، ۲۶ نفر از اعضای امپراتوری جنایی اکنون پس از شش محاکمه بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ مجرم شناخته و محکوم شده‌اند که مجموعاً به ۱۴۷ سال و ۷ ماه حبس منجر شده است. بیش از 78 میلیون پوند از دارایی های این باند مهار شده است و روند بازیابی این عواید جرم در حال انجام است.

اندرو فاکس، دادستان ارشد سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) گفت: «پاتل در غیاب خود محکوم شد، زیرا در طول دادگاه در دبی ماند.

او گفت: «سی‌پی‌اس اکنون پرونده‌های مصادره‌ای را علیه متهمان دنبال می‌کند تا از بهره‌مندی آنها از مزایای فعالیت جنایی خود جلوگیری کند.»

HMRC گفت که شرکت جنایی آقای پاتل به “ده ها ستوان” در سراسر بریتانیا، از جمله توانمندسازهای حرفه ای متکی است. این شامل دو حسابدار رسمی از یک کارگاه مستقر در پرستون بود: آنیل هندوچا 69 ساله از پرستون و یوگش پاتل 66 ساله از آیلسبری.

پیش از این، آقای هندوچا در سال 2014 پس از مجرم شناخته شدن در حسابداری نادرست، توطئه برای تقلب در اداره مالیات و پولشویی به 12 سال و 10 ماه زندان محکوم شد. یوگش پاتل به خاطر همین جرایم به پنج سال و هفت ماه زندان محکوم شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)