جی 7 “به طرز بدخواهانه چین را لکه دار و بی اعتبار کرد” – پکن – اخبار RT World

این گروه در بیانیه ای این کشور را به نقض حقوق بشر متهم کرده و حمایت خود از تایوان را تایید کرد

بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه 7 بود “پر از غرور” و مداخله شدید در امور داخلی چین، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت. این بیانیه حاوی بیانیه حمایت از تایوان بود و پکن را متهم کرد “اجبار.”

نشست وزرای خارجه گروه 7 به شدت در امور داخلی چین مداخله کرده و چین را بدخواهانه لکه دار و بدنام کرده است. وانگ گفت. “ابلاغیه مملو از تکبر است [and] تعصب.”

ما این موضوع را محکوم و رد می کنیم. وی ادامه داد و افزود که پکن صادر کرده است “یک راهپیمایی قوی” به ژاپن که میزبان نشست وزیران در آخر هفته بود.

جلسات رهبران یا وزرای G7 معمولاً با انتشار بیانیه مشترکی که موضع اتحادیه در مورد مسائل بین‌المللی را مشخص می‌کند، پایان می‌یابد. بیانیه مشترک روز سه شنبه به شدت بر روی چین متمرکز شد و آن را اعلام کرد هیچ مبنای قانونی برای ادعاهای دریایی گسترده چین در دریای چین جنوبی وجود ندارد. و از پکن خواست تا «از تهدید، اجبار، ارعاب یا استفاده از زور خودداری کنید» در منطقه


پکن کنترل زودهنگام آسمان تایوان را در دست خواهد گرفت - پنتاگون درز کرد

این بیانیه همچنین از مشارکت تایوان در سازمان های بین المللی حمایت کرد و ادعای پکن را محکوم کرد. “نقض حقوق بشر” در سین کیانگ و تبت، و چین را به فرسایش متهم کرد “حقوق و آزادی های خودمختاری هنگ کنگ.”

تایوان است بخشی از قلمرو مقدس چین، وانگ پاسخ داد و گفت برای حفظ صلح واقعی تنگه تایوان، مخالفت و توقف صریح ضروری است. هر قدمی تایپه به سمت استقلال هنگ کنگ، سین کیانگ و تبت هستند در امور داخلی چین که هیچ نیروی خارجی نباید به هیچ بهانه و به هیچ عنوان در آن دخالت کند. او اعلام کرد.

ما از G7 می‌خواهیم روی مشکلات خود تمرکز کنند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.» وانگ نتیجه گرفت.

تنش ها در تنگه تایوان از تابستان گذشته، زمانی که نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره بازدید کرد و رئیس جمهور جو بایدن اظهارات متعددی مبنی بر استفاده از ارتش ایالات متحده برای دفع تهاجم فرضی چین به تایوان ارائه کرد، همچنان بالا بوده است. از آنجایی که واشنگتن موضع سختی را در مورد تایوان اتخاذ کرده است – طبق گزارش ها، فروش صدها موشک ضد کشتی به تایپه در این هفته تایید شده است – سایر اعضای G7 محتاط تر عمل کرده اند.

امانوئل مکرون از فرانسه اخیرا رویارویی آمریکا و چین بر سر تایوان را بحرانی اعلام کرد “این مال ما نیست” و از رهبران اروپایی خواست تا از کشاندن به درگیری بر سر جزیره اجتناب کنند. با این وجود، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه همچنان نام خود را در بیانیه روز سه‌شنبه قرار داد و پیشنهاد کرد که در حال حاضر، این بلوک در رویارویی با پکن متحد است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: