مرد چینی اتهامات توهین به مقدسات در پاکستان را رد کرد و به زندان فرستاد: پلیس

مرد چینی اتهامات توهین به مقدسات در پاکستان را رد کرد و به زندان فرستاد: پلیس

مرد چینی اواخر روز دوشنبه به دادگاه معرفی شد. (نمایندگی)

پیشاور، پاکستان:

پلیس روز سه‌شنبه پس از اینکه دادگاه او را در بازداشت قضایی قرار داد، گفت: یک تبعه چینی در پاکستان اتهام توهین به مقدسات توسط همکارانش در پروژه برق آبی را رد کرده است.

توهین به مقدسات در پاکستان مجازات اعدام دارد و اگرچه هیچ کس تا به حال به خاطر آن اعدام نشده است، بسیاری از مردم پس از متهم شدن به آن توسط اوباش خشمگین از جمله یک مدیر کارخانه سریلانکایی در سال 2021 به قتل رسیده اند.

طاهر ایوب، یکی از مقامات پلیس به رویترز گفت که این مرد چینی اواخر روز دوشنبه به دادگاه معرفی شد و گفت که به دروغ متهم شده است.

وی گفت که دادگاه این مرد را به مدت 14 روز به حبس تعزیری فرستاد و افزود که پلیس برای حفظ امنیت وی را شناسایی نمی کند.

وزارت خارجه چین گفت که هیئت این کشور در اسلام آباد در حال راستی آزمایی وضعیت مربوط به کشورش است.

این توهین ادعا شده روز یکشنبه در محل یک پروژه برق آبی در ولسوالی شمال غربی کوهستان صورت گرفت. پلیس گفت که کارگران آن مرد را به استفاده از سخنان تحقیر آمیز علیه پیامبر متهم کردند.

چین یک متحد و سرمایه گذار اصلی در پاکستان است و کارگران آن در مواردی مورد حمله شبه نظامیانی که با دولت پاکستان می جنگند، قرار گرفته اند.

ستیزه جویان اسلام گرا متهم به یک حمله انتحاری به اتوبوسی در سال 2021 شدند که در آن 9 شهروند چینی که در همان پروژه برق آبی کار می کردند، کشته شدند.

سلیم خان، یکی از مقامات پلیس گفت: «امنیت اتباع چینی در حال حاضر بسیار بالا است و اداره محلی هر کاری را برای اطمینان از امنیت آنها انجام می دهد.

گروه‌های حقوقی می‌گویند گاهی اوقات اتهامات توهین به مقدسات برای تسویه حساب مطرح می‌شود و صدها نفر پس از متهم شدن به آن در زندان به سر می‌برند، زیرا قضات معمولاً به دلیل ترس از قصاص، در صورتی که بیش از حد ملایم تلقی شوند، محاکمه را به تعویق می‌اندازند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)