جو بایدن می گوید: «مطمئن» در دستیابی به توافق برای جلوگیری از نکول بدهی آمریکا

جو بایدن می‌گوید: «اطمینان» در دستیابی به توافق برای جلوگیری از نکول بدهی آمریکا

جو بایدن روز چهارشنبه تایید کرد که سفر خود به منطقه آسیا و اقیانوسیه را کوتاه می کند.

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت مطمئن است می‌توان با رهبران جمهوری‌خواه به توافقی دست یافت تا از نکول بدهی‌های فاجعه‌بار بالقوه ایالات متحده در اول ژوئن جلوگیری شود.

بایدن در اظهارات کوتاهی در کاخ سفید، اندکی پیش از عزیمت به نشست سران جهان در ژاپن، گفت: رهبران همه توافق کرده‌اند که ما قصور نخواهیم کرد.

بایدن و رهبران کنگره از جمله کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، دو دور گفتگوی رو در رو برای تلاش برای دستیابی به توافقی برای افزایش سقف استقراض آمریکا و در نتیجه اجازه دادن به کشور برای پرداخت تعهدات موجود خود برگزار کرده‌اند.

پس از اینکه آخرین مذاکرات روز سه شنبه بدون پیشرفت به پایان رسید، مک کارتی به خبرنگاران گفت هنوز «کار زیادی برای انجام دادن» وجود دارد تا از بن بست بالا با بایدن دموکرات بر سر سقف بدهی شکسته شود.

جمهوری خواهان همچنان اصرار دارند که بایدن در ازای حمایت آنها از افزایش سقف، با نادیده گرفتن درخواست های مکرر دموکرات ها برای افزایش «صادق» سقف وام بدون هیچ گونه محدودیتی، با کاهش قابل توجه هزینه ها موافقت کند.

دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را متهم کرده‌اند که از تاکتیک‌های افراطی برای پیشبرد برنامه سیاسی خود قبل از به اصطلاح «تاریخ X» استفاده می‌کنند که در آن ایالات متحده شروع به پرداخت بدهی‌های خود به دلیل تمام شدن پول دولت می‌کند.

بایدن روز چهارشنبه تأیید کرد که سفر گسترده‌تری به منطقه آسیا-اقیانوسیه را که شامل دیدار با نخست‌وزیر استرالیا و توقف در پاپوآ گینه نو می‌شد، کوتاه می‌کند و قصد دارد یکشنبه برای مذاکرات «نهایی» سقف بدهی به واشنگتن بازگردد.

اما او بار دیگر تاکید کرد که پیش‌فرض یک گزینه نیست.

وی گفت: «اگر ما صورتحساب های خود را پرداخت نکنیم، برای اقتصاد آمریکا و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود.

او افزود: “آمریکا کشوری مرده نیست. ما صورتحساب هایمان را می پردازیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)