مجارستان از اتحادیه اروپا می خواهد که دستیار اوکراین را تغییر مسیر دهد – RT World News

دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد که اتحادیه باید از بودجه خود برای حمایت از کشورهای آفریقایی و بالکان استفاده کند.

بوداپست بسته جدید 500 میلیون یورویی (544 میلیون دلاری) کمک مالی اتحادیه اروپا به کیف را مسدود کرد و از بروکسل خواست حمایت خود را به جای دیگری هدایت کند. هشتمین بخش از موسوم به تسهیلات صلح اروپا (EPF) – یک صندوق خارج از بودجه 5.6 میلیارد یورویی (6.08 میلیارد دلار) که برای تامین مالی و تامین نیروهای نظامی خارجی استفاده می شود – روز دوشنبه توسط مجارستان وتو شد.

بوداپست به رویترز گفت که از EPF می‌خواهد به جای استفاده انحصاری برای تامین مالی کیف در بحبوحه درگیری‌های مداوم با مسکو، دامنه اصلی جهانی خود را حفظ کند.

مجارستان با این واقعیت موافق نیست که اتحادیه اروپا، همراه با سایر ابزارهای موجود، از EPF صرفاً در مورد اوکراین استفاده می کند، زیرا این اجازه نمی دهد که بودجه کافی برای ارتقای منافع اتحادیه اروپا در سایر زمینه ها هدایت شود. یک سخنگوی دولت در ایمیلی به این رسانه نوشت و افزود که وجوه باید به مناطق دیگر، یعنی به بالکان یا شمال آفریقا هدایت شود.

برای دولت مجارستان، بسیار مهم است که این مسائل باید روشن شود، و به همین دلیل است که پرداخت سهم بعدی از EPF را تایید نکرد. سخنگو نتیجه گرفت


مجارستان پرداخت 500 میلیون یورو به اوکراین را مسدود کرد - رسانه ها

EPF ابتدا در سال 2021 با هدف اعلام شده تقویت توانایی اتحادیه اروپا برای حفظ صلح و تقویت امنیت منطقه ای و بین المللی تأسیس شد. این صندوق برای بازپرداخت هزینه اعضای خود بلوک که اسلحه و تجهیزات به خارج از کشور ارسال می کنند و همچنین برای تأمین مالی مستقیم ارتش های خارجی استفاده می شود.

با این حال، قبل از آغاز درگیری بین مسکو و کیف در فوریه 2022، این صندوق به ندرت مورد استفاده قرار می گرفت. در مجموع کمتر از 125 میلیون دلار برای تامین تجهیزات نظامی غیر کشنده به چندین کشور از جمله اوکراین اختصاص یافت. با این حال، پس از آغاز خصومت‌ها، اتحادیه اروپا حدود 3.6 میلیارد یورو (3.9 میلیارد دلار) تحت طرح EPF برای حمایت نظامی به اوکراین اختصاص داد.

بوداپست بر سر این درگیری با بروکسل مخالف است و موضعی بی طرف اتخاذ کرده و از تامین تسلیحات کیف امتناع می ورزد. مجارستان همچنین ارسال محموله‌های تسلیحاتی به اوکراین را از عبور از خاک خود منع کرده است و همچنین با تحریم‌های ضد روسیه این اتحادیه مخالفت کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: