جو بایدن به دولت فدرال آمریکا دستور داد تا سال 2050 کربن خنثی شود

جو بایدن به دولت فدرال آمریکا دستور داد تا سال 2050 کربن خنثی شود

فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، انتشار گازهای گلخانه ای را در سراسر عملیات فدرال کاهش خواهد داد. (فایل)

واشنگتن:

رئیس جمهور جو بایدن قرار است روز چهارشنبه دستوری را امضا کند تا دولت فدرال را تا سال 2050 از طریق مجموعه ای از ابتکارات انرژی پاک از جمله وسایل نقلیه برقی و ساختمان های دوستدار محیط زیست خنثی کند.

این فرمان اجرایی که توسط کاخ سفید اعلام شد، به دولت دستور می‌دهد تا سال 2035 ناوگان خودروهای گازسوز خود را با خودروهای برقی و کامیون جایگزین کند و اطمینان حاصل کند که ساختمان‌های فدرال تا سال 2045 بدون کربن هستند.

دولت بایدن در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور تلاش‌های کل دولت خود را برای مقابله با بحران آب‌وهوایی به‌گونه‌ای ایجاد می‌کند که مشاغل با درآمد مناسب ایجاد کند، صنایع را رشد دهد و کشور را از نظر اقتصادی رقابتی‌تر کند».

تأثیر بالقوه سفارش را به سختی می توان اغراق کرد. دولت حدود 300000 ساختمان در هر سنی را در اختیار دارد یا اجاره می دهد و ناوگانی متشکل از 600000 وسیله نقلیه را اداره می کند.

با هدف دستیابی به کاهش 65 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای گرمایش سیاره در طی یک دهه، این آخرین اقدام در تعدادی از ابتکاراتی است که رئیس جمهور برای محدود کردن اثرات زیست محیطی کشور اعلام کرده است.

دولت افزود: «دستور اجرایی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر عملیات فدرال، سرمایه گذاری در صنایع و تولید انرژی پاک آمریکا و ایجاد جوامع پاک، سالم و انعطاف پذیر خواهد شد».

این اصلاحات به بایدن کمک می کند تا به قول خود به رهبران جهان در گردهمایی سازمان ملل در گلاسکو در ماه گذشته مبنی بر کاهش بیش از نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده عمل کند.

بایدن ماه گذشته بسته زیرساختی گسترده ای را امضا کرد که شامل 7.5 میلیارد دلار برای شبکه شارژرهای وسایل نقلیه الکتریکی است و کنگره در حال مذاکره در مورد یک لایحه حتی بزرگتر رفاه اجتماعی است که بیش از 500 میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی فراهم می کند.

کاخ سفید گفت: برنامه «خرید تمیز» محصولاتی را که با انتشار گازهای گلخانه‌ای کم تولید و ارسال می‌شوند اولویت‌بندی می‌کند.

اما این پیشنهادها احتمالاً با مخالفت گروه‌های تجاری و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که معمولاً با اقدامات فدرال برای مهار تغییرات آب‌وهوایی مخالف هستند، مواجه خواهد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)